2017. május 29., hétfő

Eperlekvár



Nos, mivel kértétek, akkor részletesen leírom az eperdzsem vagy lekvár receptjét. Háromféle dr Oetker dzsemfix közül választhatunk:

1:1 - ez készül a legtöbb cukor hozzáadásával

2:1-ben

3:1 - ez a legkevesebb cukrot kívánja meg

Nos én az utóbbival készítettem, szóval dr Oetker dzsemfix 3:1-bent használtam!




Hozzávalók (a dzsemfix tasakon lévő leírás szerint!!)

1250 gramm eper
350 gramm cukor
1 tasak dr Oetker 3:1 dzsemfix

Ez a mennyiség két befőttes üvegnyi lekvárhoz elég!  Ha 5 kg epret főzünk be, akkor is egyesével, 1250 grammonként készítsük, mert más a befőzési ideje!

Szóval lemérünk 1250 gramm (1 kg is elég) epret, kicsumázzuk (késsel vágjuk ki, hogy a szára se maradjon benne), megmossuk és késsel az apró szemű epreket felezzük, a nagyobbakat esetleg negyedeljük. Én inkább az apró szemű, tényleg házi termelőtől, esetleg a kertből szedett epret javaslom. Minél édesebb az eper, annál jobb lesz. 

Lábasba tesszük az epret, hozzáadjuk a kimért cukrot és az egy tasak dzsemfixet. Én itt kézi mixerrel egy kicsit össze turmixoltam, de hagytam benne eperdarabokat is. Állandó keverés mellett felfőzzük, forraljuk és forráspont után még (ahogy a tasakon is írja), 1-2 percig -állandó keverés mellett!!!- zubogtatjuk. A keverést egy percre se hagyjuk abba! :D 

Majd fertőtlenített üvegekbe töltjük a lekvárt egy merőkanál segítségével és az üvegeket 5 percre fejre állítjuk. Ha kihűltek, érdemes az üvegeket még egy kicsit összerázni, hogy a habos része keveredjen el, így tiszta dzsemet kapunk. Ahogy kihűlt, azonnal fogyasztható. Én kanálszámra eszem magában is, olyan finom.