2014. május 21., szerda

A legfinomabb szörp, melyet eddig ittam: ZSÁLYÁVAL készült!

Kedves anyuka ismerősöm, Edina készítette ezt a zsályaszörpöt (én még nem csináltam) és hozott belőle nekem kóstolót. Kérem szépen, ez olyan finom, hogy ilyet még nem volt szerencsém fogyasztani. A valóban isteni bodzaszörpöm is elbújhat mellette! Megosztom veletek és ezáltal én is elmentem magamnak, no és indulok zsályavadászatra! 
 

Zsálya: 
Az orvosi zsálya (Salvia officinalis) az árvacsalánfélék (Lamiaceae) családjába tartozó kesernyés, aromás fűszer- és gyógynövény. Ismert még kerti vagy patika zsálya néven is.
Levelének (Salviae folium) forrázata illóolaj- és cseranyagtartalmánál fogva torokgyulladásra, szájbetegségek öblögetésére, belsőleg pedig izzadás, bélhurut ellen nagyon jó hatású. Idegerősítő hatása is ismert.

Más fűszerekkel használva érdekes ízt ad az ételnek. Fűszerezhetjük vele a zsíros húsételeket, de azok körítéseit is. A kacsa-, liba-, pulyka-, vadhúsok, hústöltelékek, máj, főtt és sült halak, pástétomok, sajtok, főtt tészták ízesítésére is kiváló. Óvatosan használjuk. A magas tujon-tartalom miatt az illóolaj hosszan tartó használata nem javasolt. Szoptató anyáknak, terhes nőknek és alacsony vérnyomásúaknak a zsályatea ellenjavallt. Forrás: wikipedia

A szörp mögött citromfüvet láthatunk, mert hogy azt is kaptam a szörp mellé elültetésre. :)

Szóval Edina leírásában a recept:

Hozzávalók: 3 liter víz, 2 nagy marok zsályalevél (nagyon nagy marokkal raktam), 2 kg cukor, 2 citrom felkarikázva, 30 g citromsav.

A zsályaleveleket összetépkedjük és a vízzel, citrommal 1-1.5 napot állni hagyjuk, majd leszűrjük. A leszűrt lébe tesszük a cukrot és citromsavat és felforraljuk. 10 perc és mehet a sterilizált üvegekbe, száraz dunsztban hűtjük ki, tartósítjuk. Felbontás után hűtőben tároljuk.

Mennyei!


Ui.: nagyon örülök, hogy Edinával találkoztam és megismerhettem. Maga készíti a joghurtot, a kenyeret, gyógynövényeket használ, a vegyszereket kizárta az életéből. Egyik gyermeke sem beteg soha. Nem úgy, mint az enyém. Sokat tanulok tőle, van min változtatni az életünkben!