2014. május 29., csütörtök

A közismert citromos-tejfölös álom

Jött a meleg 30 fokkal nem is olyan régen, persze azóta megint ősz van így nyár kezdetén. A nagy melegben az összes portálon ez a citromos édesség szerepelt hűsítőként. Elkészítettem hát én is. Írhatnék több forrást is akár, minden oldalon ugyanaz a recept szerepel. Bocs, hogy nem törölgettem körbe a tálat, hogy tökéletes legyen, de mégis csak itthon vagyunk.... :)

ui.: a babapiskóta nem szívta magába annyira a krémet, bár én habmestert használtam, ami keményebb hab. Nem volt kemény, de átnedvesedve sem volt. Szerintem kísérletezzetek. Van, aki előtte cukros vízbe forgatja őket, más azt mondja, hogy eláztak a piskótái. Nektek hogy sikerült?





Hozzávalók:

Kb. 25-30 dkg babapiskóta (van, akinél akár 40 dkg) -én az ALDI-ban vásárolom olasz változatát, mely cukrozott
2 db citrom -szintén az ALDI-ban vásárolom, mert a héja emberi fogyasztásra alkalmas
12 evőkanál porcukor
5 dl tejszín
5 dl tejföl


A tejfölt elkeverjük a porcukorral, belefacsarjuk a két citrom levét (szitán felfogjuk a magokat) és hozzáadjuk a citromok reszelt héját is. A tejszínt habbá verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a tejfölös krémhez. Megkezdjük a rétegezést: egy sor babapiskóta, egy sor krém. A tetejét citromkarikákkal díszíthetjük. Csodálkoztam, hogy nem kell a babapiskótákat áztatni előtte, de tényleg nem kell, már pár órára rá puhulnak szépen. Egy éjszakára hűtőbe tesszük az édességet és másnap fogyasztjuk. Elég szép nagy adag lesz belőle, nálam egy óriás tálban lett lerakva. 



És ha már nyár, meg citrom, jöjjön egy kis olasz élvezet: NAPSÜTÖTTE TOSZKÁNA




Frances (Diane Lane) sikeres és boldog írónő volt egészen addig, amíg házassága zátonyra nem futott. Az alkotói válságát is képtelen legyűrni, ezért barátnője egy repülőjeggyel ajándékozza meg, és elküldi Olaszországba pihenni és feltöltődni. Frances az elhanyagolt, ódon villában kap szállást és szinte pillanatok alatt elvarázsolja a környezet szépsége, a kisváros és lakóinak melegsége. Hirtelen ötlettől vezérelve elhatározza, hogy hátat fordít eddigi életének és megvásárolja a villát. (port.hu)

A filmet megnézhetitek ITT!