2014. május 12., hétfő

Lusta lángos mini változatban vagy kedvünkre szaggatva.....

Itt volt az ideje, hogy kipróbáljam a lusta lángos receptjét. Fél adaggal próbálkoztam most először, a következőnél jöhet az egész adag! Hát ez valóban nagyon finom! Írhatnék több forrást is, így Kiskegyed.hu vagy Mindmegette.hu, mindenütt ugyanaz a hozzávalók adagolása, a tészta elkészítése. És valóban alig pár perc az elkészítési idő a kelesztést leszámítva! Szuper!



Hozzávalók:
3 dkg élesztő, fél liter tej, 1 kg liszt, 2 dl tejföl, 1 evőkanál só

Az élesztőt a tejben felfuttatjuk, majd a liszttel, tejföllel, sóval, egy robotgép segítségével percek alatt tésztává gyúrjuk. Fél órát hagyjuk a tésztát kelni, majd (a recept szerint fél centire,- szerintem mehet vastagabbra is: kb. 2 cm magasra) kinyújtjuk. 

Itt jön az első próbálkozásom, miszerint a legnagyobb pogácsaszaggatóval karikákat szúrtam ki és mint a pizzatésztát körkörösen kihúzogattam, hogy a közepe vékonyabb legyen. Forró olajban gyorsan megsütöttem őket.  Só, tejföl, reszelt sajt, fokhagyma ízlés szerint mehet a tetejükre. Nagyon finom!

A következőnél rendes, hagyományos méretű lángosokkal fogok próbálkozni. De így miniben is az összes elfogyott! És milyen kis helyesek voltak!