2014. május 26., hétfő

Eperlekvár a dr. Oetkertől! Isteni!

Én már csak rájuk hagyatkozom, sárgabarack dzsem, bodzaszörp és eperlekvár tekintetében is! A befozok.hu oldalon rengeteg jó lekvár-, szörp-, dzsem receptet találtok, egyik finomabb, mint a másik. Ez a recept is onnan van, most készült el, már meg is kóstoltuk és nagyon, nagyon finom!!

Óriási respect részemről dr Oetker felé! Volt egy olyan esetem is, amikor nem sikerült egy zöld teás szörpük, mert zselés lett. Írtam is nekik és azonnal kompenzáltak egy nagy doboz dr Oetker termékkel, melyet postán küldtek meg. Jól esett na! De én annyira szeretem őket, rengeteg könyvem is megvan tőlük, jobbnál-jobb receptekkel. Lehet, hogy egyszer még én leszek a reklámarcuk? :D Kérem szépen: MERJÜNK NAGYOKAT ÁLMODNI! :)



A leszedett habja is isteni finom, keverjük bele tejszínhabba vagy joghurtba!



Hát nem csodás? És a két kezem munkájával jött létre!


 
A lekvár receptjét ITT TALÁLJÁTOK!  (Van még pisztáciás, ribizlis, maracujás változat is)

De mondanám a tapasztalataimat:

Először is érdemes apró szemű epret/befőzéshez valót vásárolnunk magyar, szabad eperföldről. Nem véletlen, amit most vásároltunk, annak konkrétan szamóca íze van, nagyon finom! Még jobb, ha van saját eprünk vagy magunk szedjük egy Szedd magad! akcióban.  Bár macerás a sok apró epret a szárától megszabadítani, letisztázni, de megéri! 

A megadott mennyiséget letisztázva lemérjük, megmossuk és egy lábasba tesszük. Ráöntjük az egy zacskó befőzőcukrot és elkeverjük. Nos itt előkaptam egy botmixert -az elmúlt évek tapasztalatai alapján- és péppé zúztam az epreket úgy, hogy egy-két egész szem is maradt benne. A leírtak szerint felfőzzük folyamatos keverés mellett, még forrón belekeverjük a 10 gramm citromsavat (kell bele, ettől lesz szilárdabb). A habot a tetejéről leszedjük,  majd sterilizált üvegekbe töltjük és 5 percre, fejre állítjuk őket. A lefölözött habot ki ne öntsük, mert isteni finom, akár még egy tejszínhabbal is összekeverve. Mi azt is kikanalaztuk! Vigyázzunk, mert az üvegek nagyon forróak, meg kell fogjuk és fejre állítsuk őket, ezért használjunk hozzá fogókesztyűt vagy rongyot, bármit. Én ezt a műveletet már a mosogatóban csinálom, így mellé is folyhat bátran és ha véletlenül szétrepedne az üveg, akkor sincs gond (bár ilyenre még nem volt példa). A kimosott tiszta üvegeket mikróban szoktam sterilizálni 2-3 perc alatt és rögtön teszem bele a lekvárt. Ami nagyon fontos: egyszerre egy adagnyit (vagyis 1250 gramm eperrel) készítsünk el, mert nagyobb adagnál nő a főzési idő, nem biztos, hogy sikerülni fog.

Mennyei!