2014. május 6., kedd

Citromhab spárgás-tejszínes tésztája

Megvallom, nem vagyok nagy spárga szakértő, mostanában kezdek kacsingatni eme zöldség felé. Ezért is választottam Citromhab könnyű és gyors receptjét első körben. 

Tapasztalataim: érdemes minél vékonyabb zöld spárgát választani, kevésbé lesz fás, kemény. A vastagabb végét kell levágni a spárgának -a következőnél csak a vékony, felfelé eső részét fogom felhasználni. A forró vízben szerintem 1-2 percnél is tovább kellett volna párolnom. Valószínűleg spárgája válogatja. Így a tejszínes szószban hagytam még egy kicsit párolódni. Nekem blansírozás nélkül is ropogós maradt a zöldség. A fokhagymapor helyett egy fej fokhagymát nyomtam a tejszínes szószba, melyből ne sajnáljuk a sót és a borsot! És persze legvégül érdemes egy jobb fajta, erősebb ízű sajtra beruházunk, melyet pikantériaként a tetejére reszelgetünk. Persze trappistával is megfelelt épp. Nálunk pennével készült. Azonnal két tányérral fogyott mindenkinél, könnyű étel.



A receptet és hozzávalóit ITT TALÁLJÁTOK!


Tudtad?

Míg a fehér spárgát mindig pucolnunk kell, a zölddel könnyebb a dolgunk: ezt általában elég csak megmosni, fás végét letörni (nem vágni!), és már készíthetjük is. A fehér spárga hámozását a spárgasíp alatt kb. 2 cm-rel kezdjük, és ami nagyon fontos, hogy  lefelé húzzuk a külső rétegeket.
Forrás: Nosalty.hu