2014. május 28., szerda

A lestyán, mint természetes vegeta

Egy évvel ezelőtt ismerkedtem meg ezzel a fűszernövénnyel. Úgy ajánlották, miszerint vegeta helyett használják levesbe, főzelékbe. Kértem is azonnal egy tövet és elültettem. Sajnos nagyon hamar tetves lett a régi kertemben a növény, ezért az új helyünkön -mivel még kert sincs kialakítva- cserépben tárolom. Szerintem így megússzuk a tetveket is. Kert ide-kert oda, teljesen át fogok térni a magas művelésre (magas ágyás). Most cserépbe ültettem paradicsom palántát is, már jön rajta a paradicsom, így jártam el a paprikával is. Lent, a földben sosem termett jól egyik sem. 



A mindmegette.hu oldalán nagyon jó kis összefoglalót találtok róla, ilyen bekezdéssel:

Mit tudunk a lestyánról?

Petrezselyemhez hasonló illatú és ízű fűszernövény, melynek levelét, magját és gyökerét is felhasználhatjuk. A rómaiak segédletével Dél-Nyugat Ázsiából, Irán és Afganisztán területéről került hozzánk. A középkorban nagyon elterjedt fűszernövény volt, szerencsére népszerűsége napjainkban  visszatérőben van. Az erdélyi konyha elengedhetetlen fűszere a csombor mellett.



Érdekes, de nagyon finom ízvilágot ad leveseknek, főzelékeknek, én nagyon megszerettem, ma már létezni sem tudok nélküle. Rengeteg fűszernövényt használok minden ételben, van, hogy akár többfélét is egyszerre. Próbáljátok ki ti is!