2015. július 29., szerda

Habkönnyű sárgabarackos pite

És valóban az, mint ahogy a cím is mutatja. Könnyű, egyszerű, finom, laza piskótás, mennyei! Jó sok porcukorral persze! :) A receptet a Kiskegyed oldalán találtam. A fiam kutyulta ki, nem egy nagy faxni... :)






Hozzávalók:

15 dkg margarin, 20 dkg cukor, 20 dkg liszt, 4 tojás, 50 dkg sárgabarack, 1 tasak vaníliás cukor, 3/4 tasak sütőpor, 1 narancs lereszelt héja (én most citromhéjat tettem bele), csipetnyi só, 3 evőkanál porcukor; a tepsi kikenéséhez: vaj, liszt

Előkaptam a robotgépet, a vajat a cukrokkal kikevertem, ment bele a 4 tojás sárgája, a sütőporral elkevert liszt, pici só. Majd a tojásfehérjéket külön felvertem, a tésztához lazán és óvatosan hozzáforgattam robotgép nélkül, fakanállal. 

Lisztezett, kivajazott, magasfalú tepsibe tettem a tésztát, elegyengettem és a tetejére pakoltam a hámozott, felezett barackokat, mint a hajócskákat (magházzal felfelé). Nálam 4 fél barack fért egymás mellé. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem kb. 30 percig. Utána hagytam kihűlni a tepsiben a tésztát és jó sok porcukorral megszórtam a tetejét. :)