2015. január 23., péntek

Szimpla kakaós lepény végszükség esetére

Hogy miért ez a cím? Mert a sütést leszámítva 5 perc a lepényke elkészítése, alap hozzávalókból, melyek mindig fellelhetőek otthon. Amikor már semmilyen édesség nincs otthon és elapadunk valamilyen édes ízért, dobjuk be a kakaós lepény receptet. Ráadásul tortaalapnak is használható. Horváth Ilona Szakácskönyvéből való a recept.



Hozzávalók:

1 tojás
25 dkg cukor
5 dkg vaj vagy zsír
250 ml tej
4 dkg kakaó
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor

A leírás szerint: a tojást a vajjal habosra keverjük, hozzáadjuk a tej felét, a cukrot és a kakaót. 10 percig keverjük, beleszitáljuk a lisztet a sütőporral, és a maradék tejjel hígítjuk, jól kidolgozzuk.
 
Nos, ugye ismertek engem??? :D Én mindent belevágtam a robotgépbe, 1 perc alatt kikevertem. A tésztát egy vajjal kikent és liszttel megszórt tortaformába vagy kisebb tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben, kb. 180 fokon, 30 percig sütöttem.

Végezzünk tűpróbát, mint a piskótánál, hogy átsült-e a tészta. Hagyjuk kihűlni. A lapot ketté is vághatjuk, megkenhetjük lekvárral vagy mellé kínáljuk, a süteményt pedig vaníliás porcukorral szórjuk. Aki akarja, még melegen kockákra vágva, meghempergetheti vaníliás cukorban.

That's all!