2018. június 19., kedd

Egyszerű almakompót cukormentesen


Nagymamám mindig készített ilyen almakompótot, gyorsan kész van, felhasználhatjuk hozzá a maradék almáinkat (mert hogy nálunk mindig megmarad) és nagyon finom édesség gyanánt is, sőt szerintem húsokhoz is. Legutóbb édesítővel készítettem és a karácsonyról visszamaradt mézeskalács fűszerkeverékkel. Hűtőben jól behűtve valami isteni finom, egy egész üveggel azonnal képes vagyok megenni. 





Hozzávalók:

tetszés szerinti alma mennyiség
citromhéj, mehet bele egy pici citromlé is
cukor vagy édesítő
fahéj, szegfűszeg vagy mézeskalács fűszerkeverék



Az almákat meghámozzuk, kockákra vágjuk és annyi vízben feltesszük főni, amennyi ellepi. Teszünk hozzá citromhéjat, tetszés szerint cukrot vagy édesítőt (kóstoljuk meg, nekünk hogyan ízlik a legjobban) és fahéjat, szegfűszeget. Én kipróbáltam a karácsonyról megmaradt mézeskalács fűszerkeverékkel és valami isteni lett (így ez sem veszett kárba). Épp hogy egyet forralunk az almán és már zárjuk is le alatta a tüzet, hogy ne főjön szét. Hagyjuk kihűlni, majd befőttes üvegekbe meregetve a hűtőbe tesszük a kompótot. Napokig eláll és isteni finom hidegen!