2017. május 15., hétfő

Nosztalgia perec

Megtaláltam a receptjét. Életemben először sütöttem és bevált, naggggyon finom lett! Most már azt is tudom, hogyan kell rá pluszban készíteni azokat a lelógó sós csimbókokat... :D  A recept innen származik! A készítője kenyérgép segítségével dagasztotta, én nem. Tökéletes lett így is. Anyák napjakor készítettem el hirtelen, így gyorsan szívecskéket formáltam a perecekből, hogy meglepi lehessen belőlük! 




Hozzávalók / 4 adag



50 dkg finomliszt (BL 55)
12.5 dkg margarin (olvasztott)
1 kávéskanál só
2.5 dkg friss élesztő
0.5 teáskanál cukor
2.5 dl víz 






Szóval, a kenyérgépbe a hölgy bepakolászott minden hozzávalót és így keverte, dagasztotta meg a géppel a tésztát. Azt írja, gép nélkül sem kell az élesztőt felfuttatni, én azért megtettem. Felfutott a cukros vízben is, pedig ezidáig csak tejben futtattam. Minden hozzávalót a ropotgépbe tettem, tésztává gyúrtam, majd meleg helyen egy órát kelesztettem a tésztát. Nagyon szépen a duplájára dagadt. 


Én speciel 4 részre osztottam a tésztát. Most jön a lényeg. A tésztákat egyesével kb. 1 cm széles rudakra sodorjuk. Nem egy könnyű művelet, legjobb a közepétől kifelé menve a kezünkkel sodorni. Vigyázat, hosszabb lesz, mint egy gyúródeszka! Csak így jó, különben nagyon vastag lesz a perec, mivel  sütéskor a duplájára dagad! Az az igazi óriási perec lesz. Mint látjátok, szív alakúra formáztam, de ti csináljátok a hagyományos perec formát! Vigyázat, egy tepsire, egy perec fér rá csak!



Előmelegített 200 fokos, légkeveréses sütőben kell sütni, sütőpapírral bélelt tepsiben. Sütési idő 15 perc. Az idő felénél pedig a perecekre csurgatjuk a sós egyveleget: 
1 kanál só + 3 kanál liszt + víz! Én a dupláját készítettem és locsolgattam össze-vissza rá! 

Sokan írták, hogy volt, aki szezámmaggal, sajttal szórta meg. Ilyenkor figyeljünk rá, hogy a perec sóssága nem a tésztában van, hanem, amit rálocsoltunk! Ha magosan készítjük, a tésztát jobban kell sózni valószínűleg.

Jó rágcsálást! :)