2015. június 23., kedd

A Masni bögrés-kefíres sütije

Annyira egyszerű a recept, hogy a 8 éves fiam egyedül készítette el a süteményt és igen finom lett. A masni.cafeblog oldaláról próbáltuk ki a receptet. A leírásuk szerint béna biztos, tényleg az, elronthatatlan.







Hozzávalók, a mérce a kefíres pohár:

– 2 pohár kefir

– 4 pohár liszt

– 1 sütőpor

– 2 pohár cukor

– fél pohár olaj

– 4 tojás

– tetejére gyümölcs (pl. 3 pohárnyi magozott meggy nyáron vagy egy lecsöpögtetett magozott meggybefőtt télen)


Szóval egy nagy tálba adagolta a gyerkőc az összes hozzávalót, szépen elméregetett, töltötte a kefíres poharat, akár a homokozóban... :D Elektromos kézi keverővel szép egyenletesre kevertük a tésztát, majd sütőpapírral bélelt magasfalú tepsibe öntöttük. Én tortaforma mániás vagyok mindenben, de nem ajánlom, mert a tésztát a magassága miatt jóval tovább kell sütni a megadottnál, hogy a felemelkedett közepe is átsüljön, valamint a meggyek inkább a tetején maradnak, alulra vastagabb tészta jut. Egyszóval magasfalú, téglalap alakú tepsi elő! A tészta tetejét megszórjuk jócskán meggyel, nekünk nem ázott el, sőt! Előmelegített 180 fokos sütőben sütjük 40-45 percet a leírás szerint. Én a tortaformában jóval tovább sütöttem, sőt még le is kellett takarnom a tetejét sütőpapírral, hogy ne égjen meg -itt folyamatos tűpróbát végeztem.

Tényleg egyszerű és finom!