2020. április 4., szombat

Teljeskiőrlésű kalács

A receptet ITT találtam, kipróbáltam és az tetszik benne, hogy valóban teljeskiőrlésű és nincs hozzá adva sima liszt. Ez az a nehezebb súlyú, fajtájú pékáru. Egy-két szelet bőven elég belőle és még finom is! Hajrá egészséges életmód mindenkinek! Csak szokás kérdése az egész. :) 







Hozzávalók

50 dkg teljes kiőrlésű liszt

3-4 ek. cukormentes kakaópor

1 tojás + 1 tojássárgája

3 dkg élesztő

3-4 dl langyos tej

5 dkg langyos vaj vagy kókuszzsír

1 csipet só

édesítőszer ízlés szerint

+ 1 db tojás a kenéshez


Az élesztőt a tejben felfuttatjuk (én egy kis kanál cukrot tettem hozzá, hogy fel is fusson, az eredeti recept szerint nem kell, így cukormentes is lesz). A többi hozzávalót a kakaó kivételével egy tálba tesszük, hozzáöntjük a megkelt élesztőt és tésztává gyúrjuk. Addig gyúrjuk, ameddig ragacsos nem lesz (szükség szerint lisztet adunk még hozzá). Meleg helyen letakarva duplájára kelesztjük. Ne kelesszük túl, nekem túlment, ezért terült szét a kalácska. Az édesítővel csínján bánjunk, mert jó, ha megmarad az édes-sós arány egy kalácsnál. 

A tésztát három egyelő részre osztjuk, az egyik gombócba beledolgozzuk a kakaót (nem kell édesíteni). Vigyázat, tiszta kakaópor lesz minden, kezeljük külön! A három gombócból rudakat hengerelünk és kaláccsá fonjuk őket. Egy kivajazott tepsibe tesszük a kalácsot és ismét hagyjuk kelni úgy 20 percet, ameddig a sütő 150 fokra felmelegszik. Mielőtt betoljuk a sütőbe a tojással lekenjük a kalácsot. 
Sütési idő: 45-40 perc.