2020. április 26., vasárnap

Ch csökkentett, cukormentes, kefíres süti

Lejáratos volt a kefírem, így gyorsan kezdenem kellett vele valamit. Ismertek a bögrés, kefíres sütik, de én mentes változatát kerestem és meg is találtam. A rengeteg olívaolajtól pedig egészen könnyű, szaftos lett az egész, imádtuk. Első körben csak aszalt gyümölcsöm volt itthon, azzal is finom lett. Választhatunk, hogy tortaformában készüljön, ilyenkor magas lesz a tészta vagy lapos tepsiben, gyümölcsös lepényként. Ha magasabb, akkor még lekvárt is ehetünk hozzá, utóbbi inkább meggyes pite jellegű. Épp hogy ki kell keverni és már mehet is a sütőbe, semmi faxni megint. A képen kevesebb gyümölccsel készítettem, mert csak befőtt volt itthon így járvány idején és megszórtam darabolt dióval, édesítővel. 




Hozzávalók:

2 kis pohár kefír vagy egy nagy pohár
20 dkg ch csökkentett liszt (nálam Update)
2 tojás
1,5 zacskó sütőpor
2 dl olívaolaj

30 dkg gyümölcs + édesítő

A gyümölcs kivételével a hozzávalókat kikeverjük, ha szeretnénk, tehetünk bele édesítőt, de anélkül is finom. Olívaolajjal kikenünk egy tepsit és a tésztát bele öntjük. Tetejét megszórjuk gyümölccsel (akár befőttel, aszalványokkal is és diót is szórhatunk rá) és por alakú édesítővel. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 35-40 percig, vagy a tészta világosbarna színéig sütjük. ENNYI!