2013. december 10., kedd

Mézeskalács II.




Azt gondolom, birtokomban van a legeslegfinomabb mézeskalács recept! Szó szerint, párja nincs! De az idén úgy adódott, hogy nincs időm kivárni hetekig a kalácskák megpuhulását, így hát választanom kellett egy azonnal puhulós fajtát. Találtam is a kifoztuk.hu oldalán és elkészítettem. A recept http://szepsegtar.blogspot.com/-án található. Ott megtaláljátok a hozzávalókat, elkészítés módját, sütését. Óriási nagy tállal lett az adagból, kb. 3-4 órán keresztül készítettem, kiszúrtam a formákat a gyerkőccel és együtt megsütöttük.







Hozzávalók az én ízlésem szerint:

30 dkg margarin vagy 25 dkg vaj
30 dkg cukor
3 tojás
25 dkg méz
2 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
narancs reszelt héja
2 kávéskanál fahéj
1 kg liszt
3 kávéskanál szódabikarbóna


Az elkészítését pedig ITT találjátok meg! Én nem szeretem a végén semmilyen tojásfélével megkenni a mézeskalács tetejét, natúron sokkal szebb! Lehet, hogy sütés után azonnal puha, de ha nem zárjuk gyorsan dobozba, megkeményedik. Ha így történne, a dobozba, egy kis fóliára tegyünk vágott almát, az puhán tartja őket.