2014. szeptember 25., csütörtök

Rapid fahéjas csiga Mandy konyhájából

A gyerkőcöm kedvére akartam tenni ezzel a fahéjas csigusszal, gondoltam ma visz belőle uzsira, a suliba. Nem jutott, mert még tegnap estig elfogyott, sőt még rám is szóltak: hogy hogy nincs több???? Na mondom, szuper, süthetek ma is valamit.... :) De nem bánom, szeretem, mikor felfalnak itthon mindent. Nem kell semmi extrára számítani, apró kis fahéjas csigák, melyek ropognak és ripsz-ropsz beugranak a szánkba. A recept Mandy kertje és konyhája blogjáról származik, köszönet érte!


 

 

Szóval leírom Mandy arányait is:
Hozzávalók, 32 db csigához:
  • 1 csomag leveles tészta ( 50 dkg)
  • 5 dkg vaj
  • 4 evőkanál porcukor
  • 4 evőkanál fahéj
Nálam itthon 275 grammos leveles tészta volt, így feleztem az arányokat és egy tepsinyi csiga lett végül. Mandy receptjét itt találjátok!

Akinek kell, kinyújtja a leveles tésztát, aki ügyes, annak már eleve sütőpapírra kinyújtott van otthon... :) Megkenjük az olvasztott vajjal a tésztát, megszórjuk a fahéjas porcukor keverékével és a rövidebbik végénél szorosan feltekerjük. Igyekezzünk szépen tekerni, csak akkor lesznek tökéletesek a csigáink. Majd ujjnyi vastag csíkokra vágjuk (mint ha bejglit szeletelnénk) a tekercset és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a karikákat. Mandy szerint 180 fokos előmelegített sütőben kell 10 percig sütni. Nálam ez (a csomagoláson leírtak alapján) 200-220 fokon ment kb. 20 percig. Figyeljünk oda, hogy ne égessük meg a csiguszokat! 

Utólag aztán mehet rá még porcukor igény szerint. Várjuk meg, míg kihűl, forrón sosem jó a leveles tészta (szerintem). Én általában egy tányéron, alufóliával letakarva tárolom...már ha ki nem lopkodják alóla az összeset idő előtt.....


Kaptok zenét is hozzá, ez most a kedvencem: Lenny Kravitz Chamber. A pasiért és zenéjéért mindig is oda-vissza voltam, na de ez... :) Forr a vérem. :)