2014. szeptember 25., csütörtök

Francia hagymaleves kakukkfűvel

Húú,  nagyon szeretem a francia hagymalevest, főleg ha cipóban tálalják. Na én most nem abban tálaltam, inkább sütöttem hozzá kifli krutonokat egy kis sajttal megszórva.. nyammm.
A recept alapvetően az aproshef.hu oldaláról származik, ott meg is találjátok, hogyan pirítsátok meg a kenyércipócskát és az alapreceptet is. 






2-3 személyre ennyi hozzávalóval készítettem (2x szedtünk):

2 nagy fej vöröshagyma (kb. 250 gramm)
(+póréhagyma, akinek van)
1 liter húsleveslé (nálam 2 húsleves kocka ment 1 liter vízhez)
1-2 dl fehérbor száraz
só, bors, kakukkfű
vaj, liszt

 A szeletekre vágott hagymát vajon megpároljuk (óvatosan, alacsonyabb lángon, mert hamar megég és nem fog kellőképp megpárolódni) -én csaltam, mert egy kis olaj is került alá. Felöntjük a húsleveslével és a borral (utóbbi adagolásánál kóstoljuk meg, mennyire szeretjük pikánsan), sózzuk, igény esetén borsozzuk, megszórjuk kakukkfűvel és forralunk rajta egyet. Ennyi. Van, aki még tejszínnel is dúsítja, szerintem szükségtelen. Így is isteni finom.

Hozzá kiflikarikákat megszórtam sajttal és épp hogy megspricceltem egy pici olajjal, de akár megkenhetjük őket egy kis fűszeres vajjal is, kinek, hogy esik jól. :) A 200 fokra előmelegített sütőben pirultak finom ropogósra kb. 10 perc alatt.

Hamar megvan! :)