2015. augusztus 22., szombat

Ínyenc csokoládé torta sütés nélkül

Azért írtam, hogy ínyenc, mert csak azoknak ajánlom, akik szeretik a finom, kesernyés, étcsokoládból készített édességeket. Ezt aztán édes tejszínhabbal spékelhetjük meg és hát az eredmény....igazi ínyencség... :) Nagyon finom, sütni nem kell és gyorsan kész van. Már megint Citromhab oldaláról néztem ki a receptet! Mivel a fiam névnapjára készítettem, rajzoltam a torta tetejére egy mosolygós arcot. :)








Hozzávalók: 18 cm-es kapcsos tortaformához

A tésztához
80 g darált háztartási keksz
40 g darált dió
10 g kakaó
20 g olvasztott vaj
60 g porcukor
1 teáskanál rum
2-3 evőkanál tej

A csokikrémhez
200 g étcsokoládé
350 ml tejszín
30 g cukor
30 g vaj
1 kávéskanál vaníliakivonat

Elkészítését ITT TALÁLJÁTOK!


Tapasztalat: óvatosan olvasszuk a csokoládét a hozzávalókkal, mert hamar odaég a lábas aljára. Használjunk valamilyen kézi habverőt, keverőt, hogy simára keverjük közben az elegyet -nekem a végére az olvadt vaj különvált. Miután a felvert tejszínbe a leírás szerint habverővel beledolgozzuk a csokoládét, az újra folyós lesz (legalább is nálam az lett), de a tortaformában, hűtőbe téve megszilárdul. Az enyém azért ilyen lapos, mert csak 24-cm-es tortaformám van, Citromhab 18 cm-es-ben készíti, ezért lett nála magasabb. Mi így is imádtuk! :) Jaj még egy: a torta kekszes alját valamennyire kinyújtottam és a tortaformában nyomkodtam tovább egészen a keret széléig. Kinek, hogy sikerül. :)