2015. október 17., szombat

Hússal rakott zöldbab

Nem szoktam ilyet készíteni, kérésre készült, sok hasonló receptből ollóztam össze és lett egy finom végeredmény. :) A fűszerezés a titka minden ételnek, csak ennyit tudok hozzáfűzni! :) Itt a majoranna és a fűszerkömény játszott fontos szerepet.







Mint látjátok, egy elég nagy és csodás sütőedényben készült az étel, írom a kb. hozzávalókat, ahogy én készítettem, aztán variálhatja mindenki kedvére. Az arányokat saját magunk tudjuk beállítani ízlésünknek megfelelően.

Kb. 60-70 dkg darált sertéshús (szerintem pulyka is mehet hozzá)
2 tasakos rizs =1 doboz / vagy -aki sima rizzsel készíti- 1 bögre
1 közepes hagyma, 1 gerezd fokhagyma
só, bors, 2 teáskanál paprikakrém (Pirosarany mondjuk), majoranna, fűszerkömény, pirospaprika
kb. 1 kg zöldbab (mirelit télen)


3 fázisunk van:

1. A húsból pörköltalapot készítünk. Azaz a hagymát, fokhagymát apróra vágva zsiradékon megfonnyasztjuk, rádobjuk a darált húst és fehéredésig pirítjuk. Fűszerezzük majorannával, sóval, borssal, őrölt fűszerköménnyel, pirospaprikával, paprikakrémmel és kevés vízzel felengedve a hús puhulásáig pároljuk.

2. Kifőzzük a két tasakos rizst a dobozon lévő előírás szerint sós vízben vagy kevés zsiradékon picit megpirítjuk a sima rizst -vagyis hagyományos módon készítjük-, felengedjük 2x-2,5x annyi vízzel, sózzuk és alacsony lángon fedővel letakarva megpároljuk.

3. A zöldbabot szintén sós vízben megfőzzük, pároljuk.

És most jön a rétegezés:

A tepsit, sütőtálat zsiradékkal kikenjük, egy sor kifőtt zöldbab, egy sor rizs, egy sor darált hús következik vagy más sorrendben is lehet, ahogy tetszik a rétegezés (én kétszer rétegeztem). Általában zöldbabbal zárják a sort a tetején, nálam darált hús jutott, így is isteni. A rétegek között a rizst-babot még picit sóztam borsoztam és az első húsréteget is már meglocsoltam tejföllel, majd a tetejét is beborítottam vele. Valaki a tejfölt joghurttal is keveri még pluszban. A tejfölt én mindig egy kis vízzel felengedem, kikeverem és úgy öntöm le vele az ételt, így becsorog a legkisebb résekbe is és átitat mindent, kevésbé ég meg a tetején. 

Kb. 180 fokon sütöttem úgy egy órát. De látjuk, mikor kezd a teteje sülni, pirulni és akkor kész is!

Jó étvágyat!