2015. október 10., szombat

Bácskai rizseshús

Utoljára gyerekkoromban ettem rizses húst, már egészen elfelejtettem, mennyire finom. Ezt kérték tőlem, így előkaptam a Femina.hu oldaláról egy receptet, azt írja: eredeti bácskai rizses hús. Eredeti-e vagy sem, isteni finom lett. Ezentúl gyakrabban fogom elkészíteni ezt az egyszerű és laktató ételt.



Hozzávalók:

50 dkg sertéscomb
25 dkg rizs
2 tv paprika
2 paradicsom
1 nagy fej vöröshagyma
1 evőkanálnyi pirospaprika
só, frissen őrölt bors
olaj
pár szál friss petrezselyem


A húst kockákra vágom, sózom, félreteszem. A hagymát felaprítva olajon megfonnyasztom, rádobom a húst és fehéredésig pirítom. Megszórom pirospaprikával, borsozom (én tettem egy kis őrölt köményt is) és felengedem annyi vízzel, hogy ellepje, majd főzni kezdem a húst. Közben hozzáadom a kockára vágott paprikát, paradicsomot és együtt a hússal, annak puhulásáig főzöm. Kóstoljuk meg többször menet közben a húst, hogy valóban megpuhult-e, ha kell még, öntsük fel újra egy kis vízzel, hogy tovább párolódjon. A végére, egy sűrű szaftos, pörköltalapot kapunk. 1 órát minimum pároltam a sertéscombot (ez a hús minőségének függvénye szerintem).

A rizst kevés olajon megfuttatom és kétszer annyi vízzel felöntöm, sózom. Megvárom, ameddig egyet rottyan magam hőfokon, máris a legkisebbre veszem alatta a tüzet és fedővel lefedve (én minimális rést szoktam hagyni, hogy ne fusson ki) készre párolom. Nagyon gyors művelet, figyeljünk oda!

Amikor a hús szaftja már jól besűrűsödött, a hús megpuhult, hozzáöntöm a megfőtt rizst, megszórom petrezselyemmel (nálam kimaradt), a tűzön egyet kavarok rajta és kész is. Én hagytam még egy kicsit fedő alatt, a tűzről félrehúzva megpihenni az ételt.