2013. augusztus 11., vasárnap

Maimoni csokikrémes pitéje

Egyszerű és csokis. Ennyi! Aki ennél egyszerűbbet tud készíteni, szóljon! Maimoni receptje, köszönet érte! Isteni a csokiréteg, a zabkeksszel és tejszínhab réteggel pedig egészen különleges kombinációt alkot. Nem mindennapi, az biztos! És megint alig álltam a konyhában.... :P






Hozzávalók (hagyományos tortaformában készítettem):


25 dkg Győri Édes Zabfalatok (a hengeres csomagolású)

8 dkg vaj


A krém:

20 dkg étcsoki

2 dl tejszín

2 tojás



A tetejére

3 dl tejszín (én Habmestert használtam)

másfél csomag habfixáló (1 habfixáló 2,5 dl tejszínhez elég)

2 ek porcukor

csokiforgács (vagy reszelt étcsoki)

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A zabkekszet összetörtem egy zacskóban klopfoló segítségével morzsás állagúra. A vajat felolvasztottam és összekevertem a kekszmorzsával. Egy kivajazott és sütőpapírral bélelt tortaforma aljára egyengettem és 10 percig a fent megadott hőfokon sütöttem. Maimoni (Praktikák sok gyerekhez blogja) kerámia piteformában sütötte, azt sem kikenni, sem kibélelni nem kell.

Közben elkészítettem a krémet. A tejszínbe daraboltam a csokoládét és másfél percig melegítettem a mikróban (figyeljünk, hogy ne fusson ki). Majd az olvadt csokoládéval a tejszínt elkevertem, végül a két tojással fényes masszává dolgoztam. A megsült kekszalapra kentem és újabb 10-15 percre visszadugtam a sütőbe. Maimoni azt írja, hogy a sütés végén a csokoládé közepének remegnie kell még, ha a formát egy kicsit megrázzuk.  A sütőből kivéve legalább két órát hűlni hagyjuk. Nálam ment egy éjszakára a hűtőbe.

A tetejéhez a tejszínt a habfixálóval, porcukorral felverjük, a sütemény tetejére kenjük (én jó kis csúcsokat varázsoltam a habból a tetejére) és reszelt csokoládéval megszórjuk.

Isteni!