2013. július 31., szerda

A híres zebrasüti

Már a csapból is ez a sütemény folyik, minden gasztro oldalon slágerlistás. Ráadásul a tökéletes sütemény fotóját (melyet Moha készített) bizony lopkodják ide-oda. Ki tudja, mi értelme, miért nem jobb a saját fotó, amit büszkén mutogathatunk -bizony mi is elkészítettük, megsütöttük és ilyen lett. Mivel nem vagyok cukrász, nem tökéletes, no és? Az íze viszont fenséges! Magam is meglepődtem, hogy sima háztartási kekszből ilyen finomat lehetett készíteni sütés nélkül. Nekem egészen különleges, főleg a kókuszkrém benne. Mindenképp érdemes kipróbálni, biztosan el fogom még készíteni többször is! Én a receptet Moha konyhájából próbáltam ki!


Hozzávalók:

50 dkg darált háztartási keksz
5 evőkanál kakaópor
3 evőkanál baracklekvár
1 evőkanál rum
5 dkg vaj
5 evőkanál porcukor
kb. 3 dl tej
 
a krémhez:
3 dl tej
3 evőkanál liszt
1 teáskanál vaníliakivonat
5 evőkanál porcukor
5 dkg vaj
15 dkg kókuszreszelék
 
a tetejére:
10 dkg étcsokoládé
1 kávéskanál olaj

Először a krémet készítjük el. A tejhez hozzáadjuk a lisztet és a kókuszreszelék felét és folyamatos keverés mellett felfőzzük. Majd a tűzről lehúzva elkeverjük a porcukorral,vaníliával (én egy zacskó vaníliás cukrot használtam), vajjal és a maradék kókusszal.  A krémet behűtjük.

A tésztához a hozzávalókat egy keverőgép segítségével összedolgozzuk és 3 egyenlőre részre osztjuk. Az eredeti recept alapján porcukorral meghintett deszkán kinyújtjuk a lapokat. Nos én egy sütőpapíron tettem ezt meg, kb. 23x23 cm kocka alakú lapocskák sikeredtek. 

Sütőlapra vagy tálcára helyezzük az első lapot, mehet rá a kókuszkrém, majd még egy lap, még egy réteg krém és a harmadik kinyújtott lappal zárjuk a süteményt. 

Tetejére vízgőz felett felolvasztott étcsokoládét (kis olajjal higitva-fényesítve) öntünk, elsimítjuk, dermedésig hűtőben tároljuk. Már többször említettem, nálam mindenféle bevonásra az ALDI-ban kapható 400 grammos tortabevonó a nyerő! :)

Nálam a dermedésig sem jutott el sajnos.... :P Kókuszos szép napot! :)