2013. szeptember 15., vasárnap

Diós-habos délutáni torta kávéhoz

Maimonitól próbáltam ki ezt a receptet is. Nagyon ízlett, megmondom miért. Különleges. Olyan, mintha valamilyen svéd vagy északi süteményt kóstolnánk. Bár a torta nevet kapta, én maradnék a sütemény kifejezésnél. Ha áthívunk valakit egy délutáni kávéra finom süteménnyel, bátran előrukkolhatunk vele. Nekem ehhez egy filteres, hosszú lére eresztett kávé illik. Hmmmmm....



Hozzávalók:


15 dkg vaj
4 dl cukor (40 dkg)

4 tojás
4 ek kakaópor
1 tk sütőpor
1 késhegynyi vaníliaőrlemény (én beledobtam egy zacskó vaníliáscukrot)
1,5 dl liszt (15 dkg)
10 dkg durvára darált, vagy kés lapjával összenyomkodott dió (készítsétek elő)
10 dkg étcsokoládé apróra darabolva (készítsétek elő)



Az elkészítését itt találjátok Móninál. A sütési idő megadása pontos volt, tényleg tartsátok be!


Tippek tapasztalatom alapján:

Móni azt írta, a sütőt először melegítsük elő 175 fokra. Hát nálam egy órát ment ezért pluszban, bőven ráértem volna az elkészítés felénél bekapcsolni. Tegye, ki, ahogy akarja. :)

A csokoládét és a diót még az elején aprítsátok/daraboljátok, hogy már csak bele kelljen szórni a tésztába.

Nem egy hagyományos sütemény ez, de nagyon finom! És még egy. Kóstoltam frissen és másnap is. Ég és föld a különbség. Mindenképp frissen érdemes fogyasztani, teljesen más a belső állaga. :) Most vittünk egyet a dióünnepünkre, mind felfalták!