2013. szeptember 19., csütörtök

Pasta alla Norma

Vagyis padlizsános tészta. Ma láttam meg a receptet Ízes Kalandok oldalán, pont meg is voltak a hozzávalók itthon. Nem egy nagy ördöngösség az elkészítése. Számomra ami fontos, a végén milyen sajt kerül rá. A blog írója szerint sózott, érlelt ricottát reszelnek rá. Ő azt mondja, mivel ez nehezen beszerezhető sajt itthon, reszelhetünk rá bármilyen kemény sajtot. Az én javaslatom (bocs olaszok!:) egy jó sós feta vagy kecskesajt rámorzsolva. Alább biztosan nem fogom adni a következő elkészítésnél.




Hozzávalók:


50 dkg durumtészta 


2 zsenge padlizsán,

40-50 dkg paradicsom,

1 közepes hagyma,

2-3 gerezd fokhagyma,

8-10 levél friss bazsalikom,

sajt, frissen őrölt bors, só, olívaolaj.





Szóval a hagymát felkockáztam, megpároltam. 

Mellette egy másik serpenyőben a héjastól felkockázott padlizsánt olíván megpároltam-pirítottam, majd kiszedtem törlőpapírra, hogy a padlizsánról lecsepegő olajat felfogjam.







A hagymára rádobtam a héjától megfosztott (dobjuk 1-2 percre forró vízbe, úgy könnyebb lehúzni a héját), feldarabolt paradicsomot, fűszereztem (nálam most csak szárított bazsalikom volt itthon), belenyomtam a fokhagymát és kb. 10-15 percig főztem szósz állagúra.

Közben feltettem főni a tésztát, mikor félkeményre (al dente) főtt, összekevertem a paradicsomszósszal és rászórtam a padlizsánt. 

És most jöhet a sajt a tetejére. 


Egyszerű, finom és azt gondolom, egészséges is! Jó étvágyat!