2014. június 12., csütörtök

Fahéjas-rumos meggy mascarponés joghurttal kísérve

Ma találtam ezt a receptet a Mindmegette.hu oldalán Bianka1980 felhasználónál. 
Mivel maradt egy kis mascarponém a dobozban, épp kapóra jött. Most a hűtőben figyel, mire a fiúk hazajönnek épp elég hideg lesz ahhoz, hogy az összeset egyszerre kikanalazzák. :)

 






Hozzávalók 3-4 főre:
40 dkg meggy
1 púpos kiskanál keményítő
2 kanál cukor
fahéj
rum
 
A krémhez:
25 dkg mascarpone
2 pohár natúr joghurt
2-3 kanál cukor
2 csomag vaníliás cukor

A meggyet lemosva, szárától megtisztítva, kimagozva lemérjük, megszórjuk a cukorral, fahéjjal és meglocsoljuk a rummal. Érdemes savanykásabban hagyni, mivel a krém is édes lesz. Kóstoljuk közben és ízesítsük kedvünkre. Fél órát állni hagyjuk, majd pürésítjük botmixerrel. Az étkezési keményítőt egy pici vízben elkavarjuk, a meggyhez adjuk és forralunk rajta egyet. Lehűtjük.

A krémet kikeverjük, behűtjük. Majd egy pohárban rétegezni kezdjük a krémet a meggyszósszal. A tetejét egész meggyel díszítjük (tehetünk rá mentalevelet, citromfüvet is).  Érdemes kisebb és magasabb pohárban rétegezni, nekem a tálkában szétterült. Szerintem édesítővel vagy mézzel is elkészíthető.

Finom!

Azt gondolom, hogy ez a meggyszósz tejberizzsel rétegezve is kiváló(hasonló ízvilág). Hogy milyen egy finom tejberizs? Hát ilyen: KATT IDE!

Valaki kérdezte, hogy szerintem epret is használhatunk-e a meggy helyett. Szerintem igen, sőt ribizli, áfonya is passzolhat. A lényeg, hogy a gyümölcsréteg és a joghurtos krém valamennyire ellensúlyozza egymást. Vagy az egyik vagy a másik legyen savanykásabb. Mivel az eper amúgy is édes, figyeljünk az édesítésére és akkor legyen a krém savanykásabb.

Nagyon laktató, én csak egy fél pohárral tudtam megenni egyszerre. Úgyhogy, ha kis pohárkákban landoltatjuk ezt az édességet, akár 6-7 főnek is tálalható.