2014. június 22., vasárnap

Igazi házi, vidéki meggyes sütemény Vicuska konyhájából

Igen, igen, Vicuska konyhájából, már a leírása is jól hangzik, ahogy a szomszéd asszonyától réges-régen elkérte a receptet, majd aranyosan felszólít minket meggymagozás közben, hogy énekeljük a Te meg babám szedjed....c. nótát. Imádtam. :) Nekem abszolút vidéki emlékeket idéz -azért is adtam ezt a címet-, pedig Vicuska blogger a leírás szerint Budapesten él.

Jó magas piskótával, igazi otthoni ízélményt kapunk. Csak ajánlani tudom! Bár nem a szívem csücske a meggy magozása. Sőt, féltem, hogy a polcon sorakozó meggybefőttek nem fogják ugyanazt a hatást elérni a süteményben, mint a friss meggy. De nem így történt. Ráadásul magozni is könnyebb a befőtt meggyet és így fel is esszük a kamra aranytartalékait. Jó nagy adag készült a hozzávalókból egy 37x30-as tepsiben, ahogyan Vicuska írta.





Hozzávalók:

4 egész tojás
500 g cukor
500 g margarin
1 evőkanál vaníliás cukor (én egy zacskónyit tettem bele)
1 citrom reszelt héja
500 g liszt
1 púpos teáskanál szódabikarbóna
0,5 l kefir, aludttej vagy tejfel, esetleg tej -én tejföllel készítettem
½-1 kg meggy (friss, vagy lecsöpögtetett befőtt) -nálam befőtt került bele, a képen kb. 800 grammnyit láttok
egy marék dió - aki szereti, ha ropogtatni való is van rajta tegye rá, enélkül is tökéletes 






Igazából minden került a robotgépbe a meggyen-dión kívül, kikavartam és ment a kivajazott, kilisztezett tepsibe a massza. Én csak úgy szórtam a meggyet rá. Néztem, hogy a bloggerek szépen egyesével, sormintában teszik rá a meggyet, hát én biztosan nem fogom. :) Aztán rájöttem, azért teszik, mert így egységesen átsül a tészta mindenhol. Ha túl sok a meggy a tésztában jóval több sütési időre van szükség. A receptben megadott sütési időnek legalább a kétszeresét vettem, amikor már nagyon barnult a teteje, letakartam sütőpapírral. Igazából lehet látni, hogy a közepén még nem sült át a tészta a meggyek miatt, de végezzünk egy villával a tésztába beleszúrva próbát. Inkább süssük letakarva tovább, de ne legyen folyékony vagy sületlen a belseje!

A recept elkészítését ITT TALÁLJÁTOK VICUSKÁNÁL!