2014. december 10., szerda

Karácsonyi linzer házi lekvárral

A recept a Napfény és Fűszer blogjáról próbálódott ki. Csodaszépek lettek a kis karácsonyi linzereink! És másnap, dobozkába zárva kezdenek a -házi lekvártól átitatódva- puhulni.









Hozzávalók:
-30 dkg liszt
-20 dkg vaj
-10 dkg cukor
-1 tojássárgája
-1 citrom reszelt héja

A hozzávalókat robotgép segítségével tésztává gyúrjuk és kis időre hűtőbe tesszük. A blog írója szerint hideg vajdarabkákkal dolgozzunk, ettől lesz igazán linzer a linzer! :)

Kb. 3 mm vékonyra nyújtjuk a tésztát és az adott formákkal kiszúrjuk. Lehet egy teli-egy lyukas, vagy egy teli-egy teli dióval megrakva. Szóval számoljunk párokat, melyek összeragasztásra kerülnek a lekvárok által (én házi barackdzsemet és meggylekvárt használtam -az édesebbel finomabb). Amelyik linzerke tetejére vagdalt diófélét (vagy bármit) szórni szeretnénk, kenjük meg tojásfehérjével és úgy rá a felaprított diót. Előmelegített sütőben sütöttem 160 fokon kb. 15-20 percig (a blogon 10 perc van megadva). A blog írója is azt mondja, színt ne kapjon a linzer, maradjon kellemes sárgás-fehér. Ha kihűltek a linzerek, egy-egy darabot a lekvárral összeragasztunk, porcukorral megszórjuk, és dobozba zárjuk őket, had puhuljanak.

Nagyon szépek! Én a helyetekben rögtön dupla adaggal kezdenék!

Ennél a receptnél szerintem még finomabb a dr.Oetker lekváros karikája, ITT TALÁLOD!