2015. március 6., péntek

Vaníliás- és kakaós tekercs Citromhabtól

Bár sok munka volt vele és rontottam is készítés közben (pedig igazán nem vagyok kezdő), de megosztom veletek, mert az íze, a tésztája mennyei! Még szépek sem lettek igazán, de ez egy tekercsnél vagyis csigánál mit sem számít! Citromhab blogjáról származik a recept. Nagyon kedvelem ezt a blogot, mert a receptek mind kiválóak, na és a fotók! Fantasztikusak, mind ügyes kezek munkáit dícsérik, nyomába sem érhetek.... :)



A hozzávalókért és a receptért kattintsatok Citromhab blogjára, IDE!
A hozzávalók között megtaláljátok a vanília kivonatot is, jócskán kell belőle felhasználni. Én a dr. Oetker kis üvegcsés vanília kivonatát használtam.

Hibák, melyeket elkövettem a készítés közben, megfontolandók:

- a két fajta tölteléknél felolvasztottam a vajat és így kevertem ki a tölteléket, hiba volt. Gondolom a puha vajjal kell habosra keverni a hozzávalókat. Így nagyon nehéz volt a folyós töltelékkel feltekernem a tekercset, várhattam, amíg megdermedt a vaj valamennyire. 

-valóban nehéz késsel a kelt tészta tekercset szép szeletekre vágni, nekem sem sikerült. Citromhab ajánlja a cérnát, próbáljátok ki inkább azt!

-a sütés közben nálam nagyon sok töltelék kifolyt a csigák alá, de ennek előnye az volt, hogy a tekercsek alulról is átitatódtak a finom töltelékkel és vaníliás tejjel.

Mondom, nálam nem olyan csodás külalakra, mint Citromhabnál, de az íze és a tészta fenséges! Egy tepsi kakaós- és egy tepsi vaníliás lett a megadott hozzávalókból. Ahogy a vaníliás tej átjárja az összeset, háááát..... :D