2013. március 16., szombat

Békebeli, mennyei házi csokoládétorta

Teljesen véletlenül akadtam erre a receptre a Nosalty.hu oldalán. Hát ez a csokitorta valami isteni! Igazi békebeli, fullosan csokis, hagyományosnak mondható fehér piskótával.....egy nap alatt felfaltuk az egészet. Nem mondom, hogy nem babráltam egy-két órát a konyhában és nem tornyosult a mosogatnivaló, de nagyon megérte!!! Ha szeretnéd érezni a békebeli, nagymama által készített torta ízét, hát szerintem ez az!


Hozzávalók:


Tésztához:

6 db tojás
30 dkg porcukor
6 ek forró víz
20 dkg liszt
fél cs sütőpor
csipet só

Krémhez:

2 cs csokoládés pudingpor
2 tábla jó minőségű csoki
5 dl tej
12 dkg porcukor
25 dkg margarin
2 cs vaníliás cukor

Tetejére:

1 tábla tortabevonó
3 ek étolaj


A kedvenc tortabevonó csokoládém az ALDI-ból! 400 gramm 600 Ft és mennyei. Ennek a fele került a torta tetejére, de elég lehet 100 g is.

 
Elkészítése:

Egy kocka sütőmargarint jó előre kivettem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen!

Tészta:

A tojások sárgáját elválasztottam a fehérjéktől. A fehérjéket nagyon picit megsózva a hűtőbe tettem, amíg a tojások sárgáját felvertem a porcukorral és a forró vízzel (elektromos habverővel tettem mindezt). A lisztet elvegyítettem a sütőporral és a tojássárgás masszába szitáltam. Elővettem egy 26 cm átmérőjű tortaformát, sütőpapírral az alját kibéleltem, a sütőt pedig közben 175 fokra előmelegítettem. Felvertem a tojásfehérjéket nagyon keményre és az egészet nagyon lazán, egy keverőlapáttal beleforgattam a lisztes keverékbe. Erősen belekeverni nem szabad, csak könnyen és légiesen, így nem esik össze benne a hab. A masszát a tortaformába öntöttem és bedugtam a sütőbe. Először 175 fokon sütöttem 10 percig, majd visszavettem a hőmérsékletet 160 fokra és további 30 percig sütöttem. A sütés végén tűpróbát végeztem, ha még nem sült át, újabb 10 percre visszateszem sülni a sütőbe (nekem szükség volt rá).

Krém: a pudingporból, cukrokból a tejjel pudingot készítettem. A csokoládékat vízgőz felett felolvasztottam és a kész pudinghoz kevertem. Amikor kihűlt a csokoládés krém, robotgéppel a puha margarint belekevertem.

Amikor a tészta kihűlt, kétszer elvágtam vízszintesen (nem könnyű, de jó annak, akinek van torta szeletelője...) és a csokoládékrémmel megkentem. Hagytam egy keveset a torta tetejére és oldalára is. Majd a tortabevonó csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, olajjal hígítottam (szép fényes is lesz) és ráöntöttem a torta tetejére. A torta oldalát körben mandulaforgáccsal díszítettem.

Istenien finom!!!

Az eredeti receptet ITT találjátok! 


De lássatok tortacsodákat is: TORTÁK ÁSZA 
Duff Goldman Baltimore extravagáns, egyedi tortáit és azok elkészítésének menetét csodálhatjuk meg a FEM3 műsorán minden nap 17 órakor.

Fotó: fem3.hu