2013. március 16., szombat

Szűzérme medálok szalonnagyűrűbe burkolva

Nagyon egyszerű és finom fogás. Nem sok tennivalónk van vele. El is fogy azonnal. A receptet wiselady.hu oldalán találtam, meg is nézhetitek a klassz fotókat az étel készítésének folyamatáról.


A sertésszűzérmét 3 cm vastag szeletekre vágom és egy picit ujjbeggyel kilapítom. A húsos szalonnából szeleteket vágok (én bacont használtam, de  vastagabb szelet szalonnából -a recept szerint így készül- még finomabb) és a szűzérme medálok köré tekerem, fogpiszkálóval rögzítem. A hússzeleteket nem sózzuk, csak borsozzuk! Pici olajjal kikent tepsibe helyezem a húsokat és a sütő legmagasabb fokozatán 20 percig sütöm őket. (A párom sültebben szereti, én ráhagytam még 10 percet a sütésre). Tálaláskor a húst sózhatjuk (óvatosan, mert a szalonna is sós), valamint leöntjük a tepsiben keletkezett hús szaftjával. A hús nem szárad ki, porhanyós, puha lesz.



Én "sajátmárkás" tepsis burgonyával tálaltam, ami annyit tesz, hogy meghámozok pár szem burgonyát, karikára szeletelem (ne legyen túl vékony) és egy kiolajozott nagy tepsiben egymás mellé helyezem őket. Sóval, borssal megszórom (lehet variálni még egyéb fűszerrel is), picit a tetejét is megöntözöm kevés olajjal és sütőbe dugom. Kb. háromnegyed - egy órát sütöm 200 fokon, nem baj, ha egy-kettő a szélén megpirul.

Jó étvágyat!