2013. május 5., vasárnap

Baconbe bugyolált sajtos-tejfölös csirkemell őzgerincformában sütve

Anyák napja. Jön a család. Ilyenkor mindig valami újjal rukkolok elő és a családtagokon tesztelek. Természetesen a recept kiválasztásánál megnézem az értékeléseket, ha sok pozitívat kap, jöhet bátran, nincs mitől tartani. :) 

Ezt a receptet már sok ismerősöm elkészítette, végigfutott úgymond mindenkin. Most én kerültem sorra. Hál' istennek, mert isteni az étel! Először is ugye ott van a ropogósra sült bacon, amiben vaj puhára puhul a hús. Aztán még formája is van, így hidegen is bátran kitehetjük az asztalra egy salátával tálalva, csak fel kell szépen szeletelni.

A receptet a Nosalty.hu oldalán találtam, felhasználónál. Javasolt mindenképp elkészíteni, majd mind a tíz ujjat megnyalni! Abbahagyhatatlan és isteni!!!!!!

Az alábbi hozzávalók nekem két adagra voltak elegendőek. Egy őzgerinc- és egy püspökkenyér formát töltöttem meg velük. 5 főre készült, kb. másfél "rúd" fogyott el. Nem baj, mert még másnap is lakmározhatunk belőle. Akinek elég, fél adagot készítsen el, amely egy formára elég. Az őzgerinc formában jobban összeáll  a rúd, mint a püspökkenyér sütőformában.

Szóval, hozzávalók két formára:

80 dkg csirkemell (szerintem bármilyen hús, én vegyesen csináltam szűzérmével)
40 dkg szeletelt bacon

Amiben a húsokat megforgatjuk:
4-5 evőkanál tejföl
3 evőkanál liszt
2 kávéskanál só
2 tojás
20 dkg reszelt sajt
 egy csokor petrezselyem
bors

A formákat kikenni:
pici vaj
zsemlemorzsa

A tejfölt, lisztet, sót, tojást, reszelt sajtot, petrezselymet összedolgozzuk és a kockákra vágott hússzeleteket megforgatjuk benne.










A formákat vajjal kikenjük és zsemlemorzsával meghintjük, majd szépen egyesével belehelyezzük a bacon szeleteket, hogy valamennyire fedjék egymást. Megtöltjük a forma feléig a megforgatott hússal és a kihajló szalonna szeletekkel a tetejét betakargatjuk.







Ha lehet, ne maradjon nyitott rész, gondosan bugyoláljuk be a húst. Ha marad, hosszában is rátehetünk 1-1 csíkot zárásként. 








 Előmelegített sütőben, 170 fokon 40 percig sütjük. Majd kiborítjuk a formából (nagyon könnyen kiesik) és tepsin tovább sütjük, amíg a szalonna megpirul. Én kb. 3/4-1 órát sütöttem még fenti hőfokon.

Krokettet tálaltam hozzá és a világ legegyszerűbb salátáját. :)

Jó étvágyat! (a vendégek legnagyobb elismerése mellett!)