2013. május 31., péntek

Pille könnyű túrós szelet

Drága barátosnémra maradt egy adag túró. Gyorsan rá is ugrottam és bebartereztem egy bodzaszörpre, már szemeim előtt láttam egy finom túrós süteményt. Mint tudjátok, nem bírom a túl bonyolult dolgokat, megint egy egyszerű receptre bukkantam Gabriella kalandjai a konyhában blogján. Azt szeretem, ha olyan hozzávalók szerepelnek a receptben, melyek általában megtalálhatóak egy konyhában.

Nos ez a túrós szelet rekord sebességgel készült el és egy kezdő háziasszony is bátran nekifoghat. A tésztája mennyeien könnyű és finom. Gabriella blogján azt írta, hogy almás pitének is ezt a tésztát használja. Hát nem is csodálom, tényleg isteni! Lássuk!



Hozzávalók:

Tésztához:

- 30 dkg liszt
- fél csomag sütőpor 
- 15 dkg vaj vagy margarin
- 10 dkg porcukor
- 2 tojássárgája
- kb. 1 dl tejföl

Az összes hozzávalót egy robotgépbe dobtam és tésztává gyúrtam. A tésztából két gombócot formáltam és fóliába csomagolva betettem a hűtőbe, ameddig a túrókrémet elkészítettem.

Töltelékhez:
- 50 dkg túró
- 2 tojásfehérje
- 1 közepes citrom leve
- 1 csomag vaníliás cukor
- kb. 12 dkg porcukor (vagy ízlés szerint)

+ 1-2 evőkanál búzadara vagy zsemlemorzsa 

A túrót villával összetörtem, hozzáadtam a cukrokat, citrom levét (ezt bátran, sőt érdemes megkóstolni, hogy elég pikáns-e) és végül a tojásfehérjék felvert habját.


Az egyik tésztagombócot kinyújtottam egy nálam 36x27 cm-es (nem a legnagyobb) tepsi méretére és a tepsibe helyeztem (nem kell alá semmi, nem tapad le). Az alsó tésztalapra búzadarát szórtam, hogy ne ázzon el a tölteléktől (állítólag zsemlemorzsa is mehet). Az alsó lapra kentem a túrótölteléket. A maradék tésztát is kinyújtottam, ráhelyeztem a töltelék tetejére. Villával helyenként megszurkáltam.



Előmelegített, légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 25 percet sütöttem (figyeljétek, szép halvány barna-rózsaszín legyen a teteje). Az eredeti recept szerint 15-20 perc, kinek hogy süt a sütője.
Amikor kihűlt, felszeleteltem és porcukorral meghintettem.

Isteni! Jó étvágyat!