2013. május 5., vasárnap

New York cheesecake avagy sajttorta

Megint valami egyszerűt, de finomat kerestem. A sajttorta konkrétan tarolt, olyan finom. Nem hittem, hogy ez tényleg ennyire jó, de nincs mese, ez az ízlelőbimbók felső skáláján mozog. Na gyerünk, dobjuk össze! Köszönet érte felhasználónak a Nosalty.hu oldalán!

Hozzávalók:

az aljához:
15 dkg teljeskiőrlésű keksz (én zabkekszet használtam, amúgy is mindig van itthon)
5 dkg vaj

a krém:
80 dkg krémsajt (nálam 50 dkg mascarpone, 1 tömlős sajt és 1 kenhető krémsajt ment bele)
20 dkg tejföl
15 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor
4 tojás
4 dkg étkezési keményítő


Az aljához:
Én a kekszet egy uzsonnás zacskóba téve klopfolóval nagyon apróra zúztam és az olvasztott vajjal elvegyítettem. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Egy 26-28 cm átmérőjű tortaformát vajjal kikentem, sütőpapírral alját kibéleltem. A masszát a tortaforma aljára nyomkodtam, elterítettem. A sütőben  (légkeverésen) 160 fokon, 10 percig sütöttem.



Közben elkészítettem a krémet:
A krémsajtokat a tejföllel, cukrokkal eldolgoztam, hozzáadtam a tojásokat és végül az étkezési keményítőt. A masszát rákentem az alapra és további 1 órát sütöttem a fent megadott hőfokon. ENNYI! Savanykás áfonyaszószt lehet kínálni hozzá (vagy társait)... :)



Nagy siker lesz! Nálunk két szelet alatt az első körben senki nem úszta meg! :)