2014. július 3., csütörtök

Egyszerű hétköznapokra karfiolpörkölt

Nálunk sok ilyen nap van, vagyis: ügyesen kell összedobni valamit az otthoni hozzávalókból. Az én drága Erika zöldségesemtől pedig klassz, kifutó karfiolokat kaptunk épp, úgyhogy fel is avattam őket egy jó kis zöldség pörkölt formájában.

Semmi nagy faksznira nem kell gondolni, de hideg tejföllel isteni volt számomra!




Amiből készítettem 2 főre:

2 kisebb fej karfiol
2 fej hagyma
só, bors, pirospaprika, pici gulyáskrém
petrezselyem, lestyán (én akár kaporral és egyéb fűszernövénnyel is el tudnám képzelni)


A hagymákat felkockázva kevés olajon üvegesre pároltam, pici házi pirospaprikát szórtam rá, majd rádobtam a rózsáira szedett, megmosott karfiolokat és megfuttattam őket a hagymán. Épp hogy valamennyi vízzel felengedtem (vigyázat: úgy, mint a tök, a karfiol is hamar összeesik), fűszereztem és kb. fél órácskát pároltam, főztem (hagyjuk a vizet elfőni). -Úgy szeretem, ha a karfiol még roppanós marad, ezért nem főzöm túl.
A végén egy kis tejföllel dúsítottam. Nekem levesesebb lett, de így is befaltam. Igen finom, hideg tejföllel a tetején tálalva. 

Természetesen a levét egy kis liszttel besűríthetjük (én most nem tettem), ha igazán pörkölt formát szeretnénk. Állítólag nokedlivel illik tálalni.... hmmmm.... de van, aki rizst főz bele a pörköltbe vagy külön köretként tálalja. Hát ezt rátok bíznám. :)


Egyszerű és nagyszerű!