2015. január 31., szombat

Csirkemell csíkok vadasmártással

Aki a vadast szereti, ez sem lesz ellenére. A különbség annyi, hogy most csirkemellből készült. Na nem a mártás.... :D
A receptet a jólkifőztem.hu oldalán találtam ITT!

Hozzávalók:

Kb. Fél-egy kiló csirkemellet használtam fel
só, bors

Mártáshoz:
4-5 kisebb sárgarépa
A recept szerint 1 fehérrépa (nem raktam bele, nem volt itthon)
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
4 babérlevél
só, bors, ételízesítő (én egy zöldségleves kockát használtam helyette)

2 kanál liszt
1 kanál mustár
kb. 2 dl tejföl


A csirkemellet csíkokra vágjuk (nekem most kockákra sikerült épp), sózzuk, borsozzuk vagy fűszerezzük ételízesítővel, pici olajon jól megpirítjuk. Nekem először levet engedett a csirke, így még egy másik forró serpenyőbe átpakolva rápirítottam egyet.

A mártáshoz kockákra vágunk minden hozzávalót, hozzáadjuk a babérlevelet és annyi vízzel feltesszük főni, ami épp ellepi. Ha megfőtt, kézi mixerrel turmixoljuk (itt vagy vegyük ki előtte a babérleveleket vagy a turmixolás után szitán szűrjük át a pépet). Szóval én átszűrtem...... adjuk hozzá a mustárt, lisztet, tejfölt és egyet forraljunk rajta, míg besűrűsödik.

Tálalhatunk hozzá zsemlegombócot, mint a vadasnál vagy bármilyen tésztát, ami jól esik. :)