2015. január 25., vasárnap

Tigrissütemény kávé mellé

Mint látható a képen is, attól tigrissüti, hogy csíkosan készítjük el, vagyis felváltva adagoljuk a sötét- és fehér tésztát egymás után. A gyerek nagyon élvezte, hogy az egyik színt ő adagolhatja. El is tartott egy kis ideig a munka.... :) Igazából olyan kuglófféle lett a tésztája, egy kávéhoz  tökéletesen illik. Ha ügyesen dolgoztunk, a sütemény megvágásakor is láthatjuk a tigrincs csíkokat... :) A receptet a mindenegyben blogon találtam.








Hozzávalók:

35 dkg porcukor
5 tojás
40 dkg liszt
1,5 csomag sütőpor
2,5 dl Vénusz olaj olaj
2,5 dl szódavíz
2 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja
3 evőkanál kakaópor



Az összes hozzávalót a kakaó kivételével, egy robotgép segítségével eldolgoztam. A tészta felét kiöntöttem egy másik tálba (próbáljunk pontosan felezni, az adagolásnál ez fontos). Az egyik adagba 3 evőkanál kakaót, a másikba 3 evőkanál lisztet kevertem. Egy 24 cm-es tortaformát kivajaztam-liszteztem.... és elkezdtem a gyerekkel együtt adagolni a kétféle tésztát. 2 evőkanállal a fehérből a tortaforma közepébe, majd két evőkanállal a kakaósból a becsorgatott fehér tészta közepébe. És így tovább... Csíkosan fog terjedni a tészta a sütőforma széléig. Tehát mindig az előző tésztaadag közepébe csorgatunk. Ügyeljünk rá, hogy a kanálnyi adagot ne csorgassuk végig a szépen kialakult karikákon keresztül, különben ugrott a tökéletes csíkosság (nálunk ez jól látszik a kakaós résznél....)


Előmelegített sütőben, közepes hőfokon tűpróbáig sütjük. Én kb. 180 fokon legalább 1 órát sütöttem. Időközben többször tűpróbát végeztem egy hurkapálca segítségével, mivel a közepe elég lassan sült meg. Nálam kráter szerűen feljött a közepén a sütemény. Így joggal hívhatjuk tigris vulkánnak is... :D :D  Lekvár kötelező mellé!


forrás: https://www.facebook.com/Mendydekor