2015. január 31., szombat

Máglyarakás Család-barát Magazin módra

A Duna TV Család-barát Magazin online felületén lettem figyelmes erre a máglyarakás receptre, mivel csodás fotó társult a recepthez! És hát nem is csalatkoztam, valami isteni lett!






Az oldalon megjelenített pontos receptet és leírást adom meg nektek:


Hozzávalók:

10 db kifli
1 l tej
2 csomag vaníliás cukor
20-25 dkg cukor
4 db alma
4 db tojás
5-10 dkg darált dió
1 kis üveg barack, vagy más lekvár
kevés fahéj
2-3 dkg vaj

Elkészítés

A kifliket fél centire felkarikázom és egy csomag vaníliás cukorral forrásig melegített tejjel meglocsolom, és hagyom állni.
Közben a négy tojás sárgáját a cca. 15dkg. cukorral habosra keverem.
Az almákat lehéjazom a csumáját kivágom és lereszelem. Lehet rá kevés citromot csepegtetni, hogy ne barnuljon meg.
A tojások fehérjét a maradék cukorral felverem.

A vajjal kikenek egy tűzállói tálat, és a kifli egyharmadát belemerem, majd ráteszem a fele almát, megszórom egy kis fahéjjal és a darált dió felével. Ezt követően rácsepegtetem a kikevert tojás sárgának a felét, és három - négy kanál lekvárt.
Erre rámerem a maradék kifli felét, a tölteléket megismétlem, és rámerem a maradék kiflit.
A tetejére teszem a cukorral felvert tojásfehérjét, és szép lassan 150 C fokos sütőben összesütöm.
Vigyázni kell, hogy a teteje ne égjen meg, ezért érdemes rátenni, amikor a tojásfehérje már megszikkadt sütőpapírt.

Melegen, hidegen egyaránt fogyasztható.



Utóirat:

Személy szerint, nekem egy magasfalú tepsiben fért el két rétegben, tehát nálam nem a kifli került legfelülre, hanem töltelék és arra ment rá a tojáshab. Előmelegített sütőben, 150 fokon sütöttem valóban, legalább egy fél órát vagyis addig, ameddig szépen megpirult a hab a tetején, letakarni pluszban nem volt szükséges. A hozzávalókat szépen mind kikészítettem, megdaráltam, legyalultam, a kifliket hagytam állni a meleg tejben és ezután kezdtem hozzá összerakni az édességet. Csak szépen, tematikusan, nem káoszban! :)