2013. január 31., csütörtök

Az a bizonyos cukrászdai apró sós Farkas Vilmos sütödéjéből

Ej, a régi szép időkben mennyit jártunk cukrászdába! Ma már nem járunk. Hogy miért nem? Hát először is az árak miatt. Egy-két kiló sósra, pár szelet süteményre a gatyádat otthagyod. Aztán -tisztelet a kivételnek- ne is beszéljünk a sok adalék- és színezőanyagról. Mióta kiderítettem magamról, hogy bizonyos anyagokra érzékeny vagy allergiás vagyok, próbálok mindent magam készíteni. Ha valaki otthon van sós sütemények készítésében, ez az amit nem lehet elrontani és bármikor, bármilyen mennyiségben elfogy.

Régóta kerestem ezt a receptet, a sós kiskockák a cukiból mindenféle jóval a tetejükön. Egy profi cukrász oldalán találtam meg a tökéletes receptet: Farkas Vilmos sütödéje. Vilmos nem csak a tökéletes recepteket osztja meg velünk, hanem a cukrász titkokat is. Sosem tudtam, hogy a tésztának és hozzávalóinak is mindig hidegnek kell lennie és ha serceg a sütemény a sütőben, az nem jó, akkor meleg volt a tészta készítés közben. Ilyen apróságokon és titkokon múlik a sütés.




Sós teasütemény:

Liszt 600 g
Vaj 360 g
Tojás sárgája 4-5 db
Tejföl 100 g
Só 25 g
Élesztő 5 g (csipet)

A fent megadott mennyiségből jókora adag lesz!

Az elkészítését itt találjátok, sőt videón is megnézhetitek! Én a videón lévő sütési menetet alkalmaztam, nem a leírást. Azáltal, hogy a tésztát közben fagyasztjuk, nagyon könnyű vágni és díszíteni. Ez is egy titok.