2013. január 31., csütörtök

Citromos-lime-os syllabub by Gordon Ramsay

Ismerős a blog elnevezése valahonnan? Akkor már biztosan találkoztál te is a Szürke ötven árnyalata c. könyvsorozattal. Bár Magyarországon rengeteg negatív kritikát kapott az írás, engem megfogott, sőt magával ragadott a könyv mindhárom része. Méghozzá nem is akármennyire. :) Teljesen a bolondja lettem, megváltoztatott, mi több, megmutatta az utat önmagam felé. Később mesélek, milyen utakat nyitott meg előttem, míg más végig sem bírta olvasni az első kötetet sem. Hát igen kérem, különbözőek vagyunk.

Az egyik ilyen út: ismerkedés új ételekkel, receptekkel. Mindig azt gondoltam, mit flancolnak ezekkel a divatos ételnevekkel a gasztrobloggerek, dizájnos csavarintások luxustányérokon, extra hozzávalók....brrrr.....jó nekem a hagyományos magyar koszt is. 
Aztán olvastam és olvastam a könyvet és elkezdtem jegyzetelni. Rákerestem a regényben szereplő ételnevekre (legtöbbjét alig ismertem) és közben csodás zenékkel is megismerkedtem, melyeket a főszereplők hallgattak.

Elhatároztam, hogy a 2013-as év új ételek kipróbálásáról fog szólni, a könnyed, mutatós étkezések éve lesz ez! Hát mit ne mondjak, a párom és fiam legnagyobb örömére. :) Ki gondolta volna? A  gyomrunk pedig hálásan bólogat a könnyű ételek megízlelésekor. 

Nem bírtam tovább és ki kellett próbálnom a regény egyik részében szereplő, családi luxusebédnél felszolgált citromos syllubub-ot. Már Gordon Ramsay-től is láttam elkészíteni, de távol álltak tőlem ezek az elnevezések. De kár! 

Igazából azt szeretném megmutatni, hogy ezek mögött az elnevezések mögött milyen pofonegyszerű, szuper sebességgel elkészíthető ételek rejlenek. És ha bizony vendégeket vársz, azonnal elkápráztathatod őket. A recepteket folyamatosan próbálgatom különböző gasztro oldalakról és az igazán jól sikerülteket osztom meg veletek.

Szóval citromos-lime-os syllabub (szilabub) kipróbálva Macskamancs oldaláról. Nem hittem a szememnek, egyszerű citromos tejszínhab keksszel lerakva. És milyen finom, úristen!

Hozzávalók 3-4 pohárhoz:
3 dl tejszín
4 dkg porcukor
1/2 lime reszelt héja és leve
1/2 citrom reszelt héja és leve
6 db zabkeksz (van már a Győri Keksz-nek is)



A tejszínhez hozzáadjuk a porcukrot, a lime- és citrom (megmosott) reszelt héját és levét Az egészet kemény habbá verjük.A 6 db zabkekszet egy zacskóba téve porrá törjük. Vegyünk elő 3-4 darab szép pezsgős- vagy borospoharat (adjunk a tálalására mindenképp, ez fontos és ne hanyagoljuk el a legegyszerűbb ételnél sem) és kezdjük el rétegezni a kekszet a citromos habbal. 2-3 kiskanál keksz -ezt lapítgassuk el, majd rá egy adag hab -ezt is lapítgassuk el. A tetejét zárjuk keksszel. Mindig lapítgassunk, hogy a végeredmény tetszetős legyen. A képen az első próbálkozásomat látjátok. A második már pezsgőspoharakban landolt (amit drága férjem ki nem állhat, mert nem kanalazhatja ki azonnal óriáskanállal -de hát a lassú élvezet a legjobb), gyönyörűen lapítgatva, rétegezve. Frissen elkészítve is lehet fogyasztani, de másnap a hűtőből kivéve valami csodálatos ízvilág vár ránk -mindenképp az utóbbit ajánlom. A keksz másnapra átázik és magába szívja a csodás citromos krémet. Hát mennyei! Hmmmm..... :D

Ennyi az egész! Az első adag után 5 éves gyermekem újabb két adag elkészítéséért könyörgött! Ennyit a sztárszakácsságról.....