2013. június 4., kedd

Puffin mentás eperkrém levese

Már itt ülök és lapátolom befelé. Hogy mit? Hát ezt az eperkrémlevest. Próbálnék lassítani a friss ízek kedvéért, de nem megy. Nagyon ízlik. Nem véletlen, ez is Csakapuffin...... És hogy miért ő az egyik kedvencem? Mert egyszerű, végre otthon is fellelhető alapanyagokból dob össze mindig valami fenségeset és mutatósat. Mindezt eszméletlen fanyar humorral övezi. 

És megint, elő a turmixgépet vagy a botmixert. Bele mindent és már ehetjük is. Mondanom sem kell, most szedtem le a kertben a frissen érett eperszemeket hozzá. Ez még dob rajta egy 10-est a skálán... :D


Hozzávalók (2-4 főre):

40 dkg eper
1 dl tejszín
3,5 dl tej
1 dl joghurt
4 evőkanál cukor
1 tasak vaníliás cukor
5-6 levél menta

Az epreket természetesen lemossuk, kicsumázzuk, ha kell, kettévágjuk (de a botmixer egészben is elviszi) és az összes többi hozzávalóval együtt egy tálba tesszük. Kóstoljuk meg, mennyire szeretjük édesen! Én így pikánsabban kedvelem. De nagyon. Botmixert neki, szép tálalást és jó étvágyat hozzá!


Azt írja, hogy szikkadt kalácsdarabokat is piríthatunk hozzá száraz serpenyőben vagy 210 fokos sütőben pár perc alatt megpirítva. Én nem növeltem a szénhidrát mennyiségét, ez így tökéletes számomra, natúron. Természetesen a cukor helyett mehet más édesítő is, ki és mit használ....

Szerintem mennyei és nagyon frissítő! Na megyek, szedek még egy merőkanállal..... :)