2014. április 29., kedd

Sajtos-szalámis-sonkás-hagymás kombe Gabriella konyhájából

Életemben először ettem és sütöttem kombet. Hajtogatott, töltött tészta, állítólag török eredetű. Nem bántam meg, hogy Gabriella kalandjai a konyhában blogjáról választottam, mert ISTENI lett! Többféle ízvilág jelenik meg benne, számomra keveredett a kalács íze a töki pomposéval, őrület! A húsvétról megmaradt főtt, füstölt csülköt tettem bele egy kis hazai kolbásszal elvegyítve. Lila hagyma helyett vöröshagyma darabkák landoltak az isteni tésztában. A tészta már elsőre tökéletes, konkrétan kifordult a keverőgépből, semmi ragacs, letapadás, 5 perc alatt kezelhető, nyújtható volt. Nekem sütés után a belerakott anyagok a szélére kerültek, így ajánlatos, amikor megpakoljuk a tésztát minden jóval, a szélére több anyagot rakosgatni -mivel ez kerül középre, behajtásra. Az enyém így néz ki: 




A sütés végére nálam a bevágások egy picit eltűntek, "túlkeltek", de nem is ez a lényeg -még gyakorolni kell. A pizzavágó éle legyen éles, nem vágja be ám rögtön elsőre a tésztát. Ha vágjuk, legyen nyílás a tésztán. A tetejére bármilyen magocska kerülhet. A receptet és elkészítési módját ITT TALÁLJÁTOK!

Elképzeltem, ahogy ülünk barátokkal a napsütötte teraszon és hideg Nyakas borocskát vagy fröccsöt kortyolgatunk a kombehoz, időnként le-le szaggatva, törve egy-egy darabot. 

Kellemes május 1-ét kívánok mindenkinek!!!