2013. június 24., hétfő

Bögrés ribizlis a maradék gyümölcsök felhasználására

Sok jó receptet találok a Bien.hu oldalán. Nem régiben tettek fel egy csomó bögrés süti receptet. Sok ribizlim maradt, gyors megoldást kerestem. Nagyon nem kell megint odatenni magunkat a sütésben, mégis kikerekedik egy kis finomság belőle. Könnyű a tészta, egy délutáni teázáshoz vagy finom kávéhoz -csodás régi csészében- tudnám elképzelni ezt a süteményt.



Hozzávalók: 
  
két pohár liszt, 
egy pohár cukor, 
egy pohár kefir, 
fél pohár olaj, 
három tojás, 
egy csomag sütőpor,
ribizli.

A pohár, amivel dolgoztam, 2 dl-es volt, pontosan ezzel a mértékkel számoltam. 
A tojásokat kikeverjük a cukorral, hozzáadjuk a kefirrel elkevert olajat, végül a sütőporral elvegyített lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe (én tortaformába) öntjük a masszát és a tetejét megszórjuk a ribizlivel. Nem kell izgulni, szépen feljön a tészta a sütőportól. A tortaformában magasabb lesz, a tepsiben alacsonyabb. Sütés után a ribizliszemek lesüppednek a tészta aljára, ezért esetleg fordítva is kiboríthatjuk a formából és úgy tálaljuk. Jócskán megporcukrozzuk. Nagyon kellemes, egyszerű nyári süti! 

ui.: most mondjam azt, hogy mindent bevágtam a robotgépbe és egy perc alatt készre kevertem??? Nem merem... :D 


Sütési idő: 30-45 perc
Előmelegített sütőben: 180 fokon aranybarnára