2013. június 16., vasárnap

Házi gyümölcsös jégkrém a gyerkőcök kedvére (is)

Elérkezett a nyár, a vakáció és jóval 30 fok fölött járunk. Végre! Az én fiam tengernyi fagyit vagy jégkrémet bír megenni, viszont nem szeretném mérgezni a sok E betűvel, adalékanyaggal, ezért döntöttem úgy, hogy inkább veszem a fáradtságot és magam fogom készíteni a pálcikás jégkrémeket. Nem egy nagy kunszt, a gyümölcsök pucolása a hosszadalmasabb. Vegyünk az IKEA-ban pár jégkrémkészítő formát (rögtön 2-3 darabot is -egyben 6 db jégkrém készül). Lányoknak van ám rózsaszínűben, fiúknak kékben! :D 


Hozzávalók a képen látott jégkrémhez:

Bármilyen gyümölcs, ami jégkrémnek való pépesítve
joghurt ízlés szerint
bármilyen cukor, méz vagy édesítő ízlés szerint

Mondom a típusokat:
1. Csak tisztán gyümölcsvelőből készítjük. Ilyenkor rétegezhetjük is, mint Katucikonyhájában, istenien néz ki az eper-kivi párosítás.
2. Ugyanezt édesíthetjük, ha savanykás lenne (nekem az). 
3. A savanykás gyümölcsökhöz több oldalon ajánlják a banánt. Tehát az én esetemben az eper mellé tehettem volna még banánt. 
4. Az általam megadott hozzávalókból ízlés szerint, botmixerrel vagy turmixgéppel elkészítjük a még folyékony halmazállapotú jégkrémalapot. Tegyük egy mérőedénybe (vagy eleve abban készítsük el) és öntögessük bele a formákba, szúrjuk bele a műanyag pálcikát, tegyük máris a fagyasztóba. Amikor megfagytak, épp hogy egy picit langyos víz alá tesszük az egyik jégkrémformát, egy picit megnyomjuk és a pálcikájánál fogva kivesszük a kész, megszilárdult fagyit a tartójából. És persze felfaljuk!


5. Találtam egy újabb oldalt, a fagylaltok összetétele olyan, akárcsak az enyém, de sokkal több joghurttal készülnek (van tejszínes alapú, joghurt- vagy tisztán gyümölcsalapú recept is). Nézd meg őket itt: http://spooon123.hu/receptek/2010/8/20/indiannyar-idez.html 

Az én adagolásom kb. egy tálka eper, 1-2 kanál joghurt és 2-3 evőkanál méz. A lényeg nálam, hogy főként a gyümölcs domináljon az elegyben. 
  Nagyon kellemes, pikáns, hűsítő nyalánkság!

Az eper, ribizli a kertemből származik!