2013. június 4., kedd

Puffin sós-karamellás trüffelgolyója

Ez a recept is kezd végigsöpörni a neten. Gondoltam, próba-cseresznye, sok hozzávaló nem kell, belevágok. Köszönet a receptért egyik kedvencemnek, Csakapuffinnak!

Ami szükséges hozzá: jó sok türelem és kitartás, egy bárszék a tűzhely mellé és egy laptop a konyhaablakba jó filmmel. Mert hogy én ezt kérem így művelem. Érdemes elkészíteni, hogy tudjuk milyen is az, amikor a sós találkozik az édessel. Különleges. Egy drága csokoládéboltban kaphatunk ilyesmit szerintem. Ha egy kicsit szeretnénk mutogatni magunkat egy party vacsora alkalmával, készítsük el, kapnak a vendégek egy kis különlegességet. Én máris lecsurgatnék hozzá egy száraz-félszáraz jéghideg, gyöngyöző pezsgőt. :)


Hozzávalók:

10 dkg étcsokoládé (természetesen minél jobb minőség magas kakaótartalommal, annál finomabb)

8 dkg cukor

1 dl habtejszín

2 dkg vaj

1 mokkáskanálnyi só


keserű kakaópor a hempergetéshez


Na most, jön a kivárós része. Én Merloce Place-t néztem a karamellizálás folyamata alatt. :) Szóval a cukrot egy lábasban, közepes hőfokon -folyamatosan figyelve- szép karamellszínűre pirítjuk. Erre egy kis időt várnunk kell. Ha elérte a kellemes barna színét, levesszük a tűzről és felöntjük a tejszínnel. Ne ijedjünk meg (nekem sikerült:), nálam azonnal egy vulkán keletkezett a karamellből, felpúposodva ugrott ki a lábas közepén. Jó, mondom, adok neki még egy esélyt.... Visszatesszük a tűzhelyre és alacsony hőfokon addig kevergetjük, ameddig a karamell el nem olvad teljesen. Egy jó része nálam leragadt a lábas aljára, azt fakanállal felszabadítottam (kicsit morogtam közben). Egyszer csak -a film végére- :)) elolvadt a karamell a tejszínben. Ekkor lehúzzuk a tűzről és hozzáadjuk a többi hozzávalót (a csokoládé és vaj elolvad a meleg masszában), egységes homogén masszává keverjük. Betesszük a hűtőbe egy éjszakára. Másnap elővesszük és hagyjuk, hogy szobahőmérsékleten megpuhuljon a krém (mert hogy nálam kőkeménnyé állt össze), majd ügyes kis golyókat formálunk a kezünkkel és meghempergetjük őket a kakaóban. A képen látható adag jön ki belőle.


Most kóstoltattam meg az urammal, hűűűű, nagyon nyammog és sűrűn bólogat... :)