2013. június 20., csütörtök

Femina meggylevese Mirellétől zöldborssal

Mostanában számomra eddig ismeretlen ízkombinációkkal találkozom (lásd Andalúz eper vagy sós-karamellás golyók).
Meggylevest kerestem, Femina.hu oldalán találtam. Semmi faxni. De nem hagytam annyiban, mert Mirelle konyháján fűszeres meggylevest találtam zöldborssal ízesítve. Felcsillant a szemem. Muszáj volt belecsempésznem nekem is a fűszert. Nem mertem sokat a zöldborsból tenni, de kénytelen voltam még pár szemet pluszban belecsempészni a levesbe. És hát ez alkalommal még sóztam is....a gyümölcslevest!

Melegen nem szoktam gyümölcslevest enni, de ez annyira ízlett, hogy két tányérral is bepusziltam forró állapotában. 








Hozzávalók:


  • 65 dkg meggy
  • 15 dkg cukor
  • 6 szegfűszeg
  • 1 citrom
  • 1,5 dl tej
  • 5 dkg liszt
  • 1 gramm fahéj
  • 10 szem zöldbors (Mirellénél 10-20 szem) , de ez el is hagyható / fekete bors is megfelel, sőt, ha még nagyon dobni akarunk rajta: egy kis mézeskalács fűszerkeverék. :)


A meggyet kimértem, lecsumáztam, lemostam és magtalanítottam (ha nincs kedved, hagyd a magozást, mehet egyben is). Annyi vízzel öntöttem fel a gyümölcsöt egy lábasban, hogy ellepje vagy talán egy-két ujjnyival többel. A szegfűszeget és zöldborsot egy teafilteres kanálkába tettem, hogy a végén egyben kiszedhető legyen és a leveshez adtam. Ízesítettem a cukorral, egy citrom levével (magokat fogjuk fel)-mehet bele citromhéj is 1-2 darabban- és fahéjjal (én szórhatót használtam és nem sajnáltam belőle -ízlés szerint). Amikor az egész felforrt, elkészítettem a habarást a tej (vagy tejföl) -liszt és a levesből kimért lé keverékével, a levest forráson besűrítettem és picit megsóztam. Ennyi az egész. Hűtésképp állítsuk a lábast hideg vízbe, majd mehet a hűtőbe. Hát nálam a fele még melegen elfogyott. :)

Aki elkészítené Mirelle fűszeres levesét, kérem, írjon nekem, milyen lett! :)