2014. július 5., szombat

Avokádókrém I.

Azért írom, hogy avokádókrém I., mert megnézvén a neten talált recepteket, mindegyik másképp készül. Nálam ez az első próba. Már megint drága Erika zöldségesünknek köszönhetően Telkiből, akitől ide került két kifutó avokádó. Szerintem nem is tudja, milyen jót tesz velem, mert így kénytelen vagyok elkészíteni. :) Köszönet neki érte, puszillak Erika! :)

Az avokádókrém ízéről csak annyi fogalmam van, amennyit egy ALDI-ból származó, üveges avokádókrém ad. Így ahhoz hasonlóan igyekeztem eltalálni a krém ízét és úgy gondolom, sikerült is. Pont egy hasonló receptet fogtam ki.



Avokádó


Az avokádó még ma is főleg az amerikai kontinens privilégiuma. Nem főzzük, de nyersen a finom avokádókrém nélkülözhetetlen alapanyaga.

A(z) avokádó jellemzése

Az avokádó Közép-Amerika körtéje. Persze nem ugyanarra használják, mint mi a Vilmost, bár az avokádó maga is egy gyümölcs. A trópusi vidékekere jellemző buja, több tízméter magas örökzöld fák egyikén terem, és a babérfélékhez tartozik. Héja bőrszerű, húsa vajszerű, kívül zöld, belül fehér, mi az? Egyik legfurcsább tulajdonsága, hogy óriási, kemény magja van, de ezt könnyű leválasztani puha húsáról. Ha nem esszük meg, akkor az arcunkra kenjünk, mert a kozmetikai ipar is kihasználja az előnyeit.

Ja a receptet el is felejtettem a sok írásban.  Nosalty.hu oldalán találtam Barbanya felhasználónál.

Hozzávalók:

2 érett avokádó (ha kemény, még érlelnünk kell egy darabig)
1 gerezd fokhagyma
3-5 evőkanál joghurt
egy kisebb citrom levének majdnem fele
só, bors, őrölt fűszerkömény, petrezselyem


Az avokádót megmostam, félbevágtam és óriási magját kidobtam. Egy kiskanál segítségével az avokádó puha húsát a héjából kikanalaztam egy tálkába. Mindenki ízlése szerint tegye bele a hozzávalókat. Először kis adagban és ahogy a szánk íze kívánja, fokozzuk tovább az ízhatást.

Nálam belekerült kb. 4-5 evőkanál joghurt, egy fél citrom leve majdnem, 1 gerezd fokhagyma átnyomva, ment bele szépen só, bors, kömény és friss petrezselyem is, melyet itt nevelgetek a teraszon. Akkor érte el az íz a végét, amikor kellőképpen laza lett a gyümölcs húsa a joghurttól, megfelelően savanykás lett a citromtól és harmadikként épp eléggé fűszeres-sós. Ezt éreznetek kell, az ember addig keveri, míg azt nem mondja, MOST PONT JÓ! Ha még azt érzitek, na még hiányzik belőle valami, mehet tovább az ízfokozás. Előkaptam egy botmixert és pépesítettem a krémet a hozzávalókkal együtt.

A nyári melegben mi rengeteg mártogatóst eszünk hidegtálak mellé. Az ALDI-ban kapható olasz grissini, tortilla chips és egy sós keksz is (pl. TUCC) tökéletes a mártogatásra. Állítólag a hűtőben 3-4 napig is elvan egy lezárt edényben a krém. Ne ijedjünk meg, a krém színe barnulni fog!

Egy pohár száraz pezsgő, egy könnyed nyári rosé jól dukál a krémhez!