2014. július 12., szombat

Meggylekvár dr. Oetkerrel

Te meg babám szedjed.... volt ma meggyfa vonatkozásában. Abszolút biomeggy került a birtokunkba. Én 5 kilónál megálltam -tekintvén a magozást-, barátosném 15 kilogramm alatt meg sem állt! Első gondolatban befőttnek gondoltam elrakni, de Timi rábeszélt a meggylekvárra és milyen jól tette! Én nem az órákig lekvárfőzögető vagyok, így hamar rá lehetett venni a dzsemfixre is. A dr Oetker termékei pedig mind kiválóak.




Vegyük elő a dr. Oetker dzsemfix super 3:1-ben variációt. A zacskóra pontosan le van írva, mit tegyünk, vagyis:

1250 gramm gyümölcshöz
350 gramm cukrot és 
egy zacskó 3:1-ben dzsemfixet veszünk.

Tehát meggymagozásra fel (előtte mossuk meg a meggyet). Kimagozva mértem le a megadott mennyiséget. Mindig egy adagot készítsünk egyszerre, nagyobb adagnál változik a főzési idő. Zsupsz bele egy lábasba, rá a cukor, dzsemfix és már izzíthatjuk is alatta a tűzhelyet. Közben elő egy botmixert és péppé zúzzuk az egészet, nem baj, ha maradnak egész vagy fél szemek is benne. Állandó keverés mellett eljutunk a forráspontig, majd kb. 3 percig kavarjuk forralva. Kimosott, csírátalanított (nálam pár perc mikro) üvegekbe töltjük és 5 percre fejre állítjuk. Kész is! 

Nagyon-nagyon finom és pikáns! :) Miután nálunk már elfogyott az idei eperlekvár, épp itt volt az ideje a meggylekvárnak, ami felváltja.