2013. február 6., szerda

Mennyei vitaminbomba citromszörpbe ágyazva

Nos, február van és elfogyott máris a tavaly elrakott isteni bodzaszörpöm (úgy 60 liter figyelt a polcokon). Nézegettem szörprecepteket és hát mit is tegyünk el ilyenkor télen, maradnak a déligyümölcsök. A citrom mellett döntöttem. Bár nyári szörpként állítják be hűsítő mivolta miatt, azt hiszem, ez télen is jól jön magas C-vitamin tartalma okán. Isteni, csodálatosan sárga citromcsoda keveredett ki belőle. Ha megkóstoljátok, igen, olyan, mint egy limonádé. De ahogy egyre jobban kortyoltam a nedűt, az ízek, a citrom és a cukor elegyének egyre mélyebb világába kerültem. Hűha! Mondhatnátok, egyszerű, akkor keverek egy limonádét. Nem-nem! Nem ugyanaz összeért ízeket kortyolgatni és benyúlni a hűtőbe egy kis üvegcséért naponta többször is! :) Nevezhetném citromelixírnek is! Egy csajos buli alkalmával el tudnám képzelni akár alkohollal megbolondítva. 
A legbonyolultabb hozzávalókkal: LEMON & SUGAR.

Leszűrve, higítatlanul.

A receptet a Nosalty oldalán találtam, méghozzá receptjei között.
Hozzávalók 12 főre:
2 csésze kifacsart citrom leve
2 csésze cukor
Ugyanazzal a csészével mérjük ki a két hozzávalót. Itt 2,5 dl-es a csésze.

Szóval a dolog lényege, hogy mindig ugyanannyit mérjünk a citrom levéből, mint a cukorból. Én helyből 2 kilogramm citrommal kezdtem, amihez közel 1 kilogramm cukor társult, ebből lett 1,4 liternyi szörpöm. Elő a citromfacsaróval, nyomjuk ki a citromok levét. Hagyhatjuk így rostosan, de szerintem érdemes szitán, szűrőn, gézen átszűrni. Mikor felkínáljuk a vendégeknek, mégiscsak gusztusosabb, hogy nem úszkálnak benne a rostok és egy tiszta nedűt kapunk.

Mivel nincs benne tartósítószer, ezért tároljuk hűtőben, közel egy hónapig eláll. Ha tovább szeretnénk eltartani, két celofán közé tegyünk egy kis tartósítószert és ezzel kössük le az üveg száját, így közvetlenül nem érintkezik az a szörppel. Íme egy kisokos oldal, hogyan tegyük el a gyümölcsöket tartósítószer nélkül: antalvali.

Well....jó szürcsölgetést télire is! :)

Kedvenc könyvemben Ana isteni áfonyaszörpöt kortyolgatott Édes Ötvennel eltöltött mennyei éjszakája után. Hamarosan kipróbálom az áfonyát is! :D