2013. február 1., péntek

Édes kísértés, mint házi tojáslikőr

Ezt a receptet is azért osztom meg, mert mindenki oda-vissza van érte. A Tina Extra 1999/3 karácsonyi számában találtam sok-sok évvel ezelőtt....:) 10 perc turmixolást igényel (nálam annyit sem, mert képtelen vagyok kivárni) és máris csepegtethetjük az édes kísértést egy csodás üvegbe a vendégek legnagyobb örömére. JÖN A HÚSVÉT! És? Kit érdekel? :D Jó-jó, érdekel. De ennek mindig kell lennie a hűtőszekrényben egy üvegcsével. Jönnek a csajok, zsupsz bele egy csodás likőrös pohárkába (én hosszú szárú pálinkás poharakba töltöm) jéghidegen...lesz ott nyalakodás... :)


Hozzávalók 1 üveghez (kb. 4 dl)

3 tojássárgája
1 zacskó vaníliás cukor
10 dkg porcukor
2 dl tejszín
1 dl konyak

A tojássárgáját a vaníliás cukorral meg a porcukorral, robotgép segítségével, a legmagasabb fokozaton, kb. 10 perc alatt krémesre kikeverjük.
Hozzáadjuk a tejszínt, majd további 5 percig keverjük. Na most itt kérném ki szakértők véleményét. Logikusan habtejszínt gondoltam hozzávalóként, de ráfaragtam, mert kemény habbá verődött fel. Ugrott egy üveg likőr. Így a főzőtejszínt javaslom. Vagy ne legyen hideg a tejszín, hogy ne tudjon felverődni. Szerintetek? Így vagy úgy, de finom lesz, csak maradjon folyékony!!!
A konyakot is hozzáöntve (tessék kérni ajándékba, ha nincs otthon!) újabb 3 percig keverjük. 
A likőrt csiszolt üvegpalackba töltjük, s fogyasztásig hűtőszekrényben tároljuk.

Kóstoltam már fehér rummal is ezt a kísértést, de nekem valahogy a konyak passzol a legjobban az édeskés csábításával. Tessék vénásan csepegtetni.... :))))