2013. február 16., szombat

Somlói galuska turbó háziasszonyoknak

A Femina.hu oldalán régen kinéztem már ezt a receptet. Nekem való édes-csokis halom rapid módra. És ahogy azt a Femina ígéri, valóban az íze tökéletes másolata az eredeti változatnak. Holnap, amikor feltálalom, készítek majd tejszínhabos, csoda poharas képet is, addig érjétek be kérlek ezzel. Én konkrétan majd "bele döglöttem" a kóstolgatásba, a maradékot pedig a fiam "nyalta" tisztára. Bocsánat minden óriás gasztro szakértőtől, de itthon ez már csak így szokás... :P Remélem, nálatok is! :)



A nagy tál csokis cuccról Mézga Gézáék mesefilmjéből ez jut eszembe: Nagy a rakás, de kicsi a lakás... :) Óriás tállal lesz a recept alapján.

Hozzávalók: 

40 dkg babapiskóta (én szigorúan az ALDI-ban vásárolom olasz fajtáját. Épp most volt leárazás, kettesével vitték az emberek. A recepthez egy csomagra van szükség ebből a fajtából).
25 dkg meggybefőtt
15 dkg cukor
5 dkg liszt
10 dkg darált dió
10 dkg keserű kakaópor
1,1 liter tej
tejszínhab
rumaroma

Előveszünk egy óriási tálat és a babapiskótákat beletördeljük. A meggybefőtt kevés levével a piskótát meglocsoljuk és a meggyeket rászórjuk, majd a darált dióval is megforgatjuk. 
Egy liter tejet felforralunk pici rumaromával -ízesíthetjük tetszés szerint vaníliával is-, majd felolvasztjuk benne a cukrot és csomómentesen belekeverjük a lisztet -ez besűríti.
A kakaóport 1-2 dl tejjel simára keverjük és a tejes masszához adjuk. Amikor összeállt a krém, ráöntjük a meggyes-diós piskótadarabokra. Én nem vártam meg, hogy kihűljön, melegen rádöntöttem az egész tál halomra és ment be a hűtőbe. Ööööö nem győztem közben kóstolni, fenomenális, igazi édességbomba! 

Hogy fokozzam az élvezeteket, Nigella tripla csokis brownie-ját hoztam nektek. Aztán nehogy éhen haljatok!!! :)